SEO trendy w 2020
SEO jest dziedziną, w której nieustanne zmiany są nieuniknione. Modyfikacje algorytmów zachodzą niemal codziennie, dlatego SEO-wcy muszą trzymać rękę na pulsie o każdej porze dnia. Nic nie jest pewne, jednak możemy przewidzieć pewne trendy, które z pewnością będą miały duże znaczenie w 2020 roku.
Voice search – wyszukiwanie głosowe
Według niektórych opinii, ta usługa będzie w najbliższym czasie stawała się coraz bardziej istotna dla SEO. Aby zrozumieć sytuację, najlepiej zapoznać się ze statystykami (mimo że większość z nich dotyczy USA, ponieważ wyszukiwanie głosowe najskuteczniej działa w języku angielskim). Zapytania takie mają coraz większy udział w wyszukiwarce, a kolejny rok zapewne jeszcze przyspieszy ten trend, dlatego warto skupić się na optymalizacji strony i publikować wiele treści poradnikowych.
Pozycja zerowa w Google, czyli ogromne znaczenie feature snippets
Analitycy wskazują, że kolejną ważną kwestią w najbliższych miesiącach (i prawdopodobnie również latach), będzie zajęcie tzw. pozycji zerowej. Wyszukiwarka konsekwentnie dąży do tego, aby ograniczyć konieczność wychodzenia poza nią do minimum. Celem Google jest ułatwienie użytkownikom otrzymywanie odpowiedzi na pytanie bez otwierania kilku stron. Trzeba więc zrobić wszystko, aby to właśnie z naszej witryny była wybierana odpowiedź. W tym celu musimy publikować przejrzyste artykuły, bez tzw. lania wody i starać się odpowiadać na konkretnie pytania.
UX i responsywność
SEO zmienia się często, jednak wiele czynników decydujących o pozycji strony w wynikach wyszukiwania pozostanie niezmiennych jeszcze przez długi czas. UX to nie tylko działanie na subiektywną ocenę odbiorcy i próba zachęcenia go do wykonania określonego działania. Jeżeli nasza witryna ma odpowiednią strukturę, będzie dobrze indeksowana przez algorytmy Google. Musimy zadbać o m.in. odpowiedni układ menu, nagłówków, treści, właściwe linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne. Trzeba również pamiętać o tym, aby nasza strona była responsywna i funkcjonowała szybko również na urządzeniach mobilnych. Mimo że wyszukiwania z poziomu telefonów i smartfonów wyprzedziły te z komputera stacjonarnego już kilka lat temu, responsywność z każdym rokiem staje się tylko ważniejsza.
Content Marketing wciąż bardzo ważny
To z pewnością wciąż pozostaje najważniejszym czynnikiem dla pozycji strony w Google. Musimy kontynuować publikowanie wartościowych i wyczerpujących temat artykułów, które są łatwe w czytaniu i dostarczają wartość internautom. Wiąże się z tym budowanie profilu linków, które także pozostaje bardzo ważne i rzeczywiście wpływa na autorytet strony.