SEO w Google. Jak zbudować widoczność strony?
Co robisz, kiedy poszukujesz nowych marketingowych pomysłów? A kiedy szukasz prezentu dla znajomego albo masz problem z samochodem?
Prawdopodobnie szukasz odpowiedzi w wyszukiwarce Google, tak jak 81% kupujących online. Nie jest więc przesadą stwierdzenie, że bez odpowiedniej widoczności w tym medium pozostałe działania marketingowe będą nieskuteczne. Właśnie w tym celu powstało SEO. To ono ma za zadanie zapewnić nam odpowiednio wysokie miejsce w wynikach wyszukiwania. Tylko jak odpowiednio zabrać się za pozycjonowanie? Poniżej podstawowe wskazówki.
Kwestie techniczne
Najważniejsza jest odpowiednia formuła witryny. Aby dobrze ją zoptymalizować, muszą stać się trzy rzeczy. Po pierwsze, wyszukiwarka musi widzieć stronę. Po drugie, musi ją poprawnie przeskanować. W końcu dana witryna musi trafić do indeksu, w którym porządkuje się cały kontent w sieci. Dzięki temu algorytm będzie mógł wyświetlić stronę, jeśli uzna, że zawiera ona odpowiedź na zapytanie użytkownika.
Trzeba pamiętać, że człowiek widzi witrynę inaczej, niż Google. Dla wyszukiwarki jest to tylko tekst, podczas gdy my widzimy zbiór grafik, czcionek, linków. Dlatego strona musi być dobrze przygotowana dla użytkownika, ale i dla algorytmu.
Musi ona szybko się ładować, mieć przejrzysty kod URL, a także działające, uporządkowane linkowanie wewnętrzne. Należy również upewnić się, że dodaliśmy do niej plik sitemap oraz robots.txt, bez których witryna się nie indeksuje. Na koniec trzeba wiedzieć o tym, że duplikowanie treści z poszczególnych podstron prowokuje algorytm do zastosowania kary i pomijania takich podstron w wynikach wyszukiwania.
Zawartość witryny
Kontent przekłada się bezpośrednio na pozycję w Google. Dobre zaplecze techniczne umożliwi Twojej stronie zaistnienie w wyszukiwarce, ale to treści, jakie użytkownik i algorytm znajdą, przekładają się bezpośrednio na odbiór witryny.
Po pierwsze, musisz przyciągać konkretnych użytkowników, których potrzeby możesz zaspokoić. Aby to osiągnąć, konieczne jest wyznaczenie odpowiednich słów kluczy, adekwatnych do profilu Twojej działalności. Muszą one znaleźć się w kilku miejscach na stronie: w nagłówkach i adresie URL umieść te najważniejsze, a potem nasyć treści (tytuły H1 oraz akapity) innymi, “pomocniczymi” słowami. Pamiętaj, że piszesz zarówno dla maszyny, jak i dla człowieka – nie możesz pomijać zwykłego czytelnika i tworzyć teksty bez ładu i składu.
Ostatnią kwestią jest dobre linkowanie. Do Twojej strony powinny prowadzić linki z innych witryn, aby zbudować zaufanie w oczach algorytmu. Wykorzystać tutaj można np. artykuły sponsorowane.
Więcej informacji znajdziesz w innych tekstach na naszym blogu.