Skuteczna obsługa leadów. Tylko jak ją przeprowadzić?

Skuteczna obsługa leadów. Tylko jak ją przeprowadzić?

Lead to kontakt, w skrócie: adres e-mail lub numer telefonu klienta, potencjalnie zainteresowanego naszą ofertą, którego następnie musimy poprowadzić w taki sposób, aby sfinalizować transakcję w sposób korzystny.

W kontekście leadów ważne są dwie kwestie: pierwsza, jak skutecznie pozyskiwać leady. Tutaj pomocne jest przygotowanie formularza na stronie, który zachęca do pozostawienia kontaktu do siebie. Druga: jak je jeszcze skuteczniej obsługiwać. Sam bowiem fakt, że zdobyliśmy namiary na kogoś, kto chce nas wysłuchać, nie znaczy, że ten ktoś cokolwiek od nas kupi. Aby do tego doszło, potrzebne jest dobre przeprowadzenie go przez lejek sprzedażowy, czasami długotrwałe nawiązywanie relacji, aby ostatecznie przekonać klienta do zakupu.

Jak skutecznie obsługiwać leady?

  • Podstawową zasadą jest szybka reakcja. Jeśli zainteresowana osoba zostawiła swój adres mailowy w formularzu, albo wysłała sms pod Twój numer, nie możesz pozwolić jej czekać. Najlepiej przekazać wiadomość zwrotną w ciągu 5 minut, pokazać, że jesteśmy dostępni.
  • Należy również zainwestować na automatyzację. Niezbędny jest program do obsługi danych kontaktowych, który ułatwi porządkowanie zdobywanych adresów. Zwiększy on Twoją efektywność i umożliwi lepszą organizację.
  • Bowiem lead to nie tylko numer telefonu, to także wszystkie informacje, które mogą okazać się przydatne podczas rozmów i negocjacji. Dzięki temu program będzie wysyłał jemu wiadomości, które go zainteresują, a Ty uzyskasz dostęp do pomocnych statystyk.

Twój dostawca oprogramowania może oferować różne wtyczki, które umożliwią lepsze pozyskiwanie danych. Najlepiej zorientować się, jakimi możliwościami dysponujesz.

Jaki muszę być, aby skutecznie obsługiwać leady?

Oczywiście, nie powinno się polegać tylko na komputerze. To w końcu my, ludzie, musimy przekonać zainteresowanych do skorzystania z naszej oferty. Jakie cechy ma dobry „obsługiwacz” leadów?

  • Reaguje błyskawicznie. Od razu podchwytuje kontakt i nawiązuje współpracę.
  • Przewiduje ruchy klienta. Wie, że ten może szukać lepszych ofert i kwestionować ceny lub metody, a także skutecznie antycypuje takie sytuacje.
  • Jest otwarty na współpracę. Nie boi się porozmawiać z nikim i potrafi też dogadać się z przedstawicielami konkurencji.
  • Szuka dróg na skróty w kwestii narzędzi. Umie korzystać z nowoczesnych programów i bezustannie ulepsza to, czego używa, zwiększając dzięki temu efektywność.

Warto pamiętać, że skuteczna obsługa leadów polega na podejmowaniu odpowiednich decyzji. Sprawdź nasze inne artykuły, jeśli chcesz dobrze rozumieć, jak działać w tej branży!