Skuteczny link building, czyli dlaczego artykuły sponsorowane są tak ważne?

Ponieważ artykuły sponsorowane linkują reklamowaną stronę, można porównać je niejako do dróg, prowadzących do wybranej witryny.  Tego rodzaju działania w zakresie link building mają jednak znacznie więcej korzyści. Warto zatem poznać siłę artykułów sponsorowanych i dowiedzieć się, jak je tworzyć, aby były najskuteczniejsze.

Jakie zalety mają treści sponsorowane?

W internecie roi się od reklam. Sklepy wykupują posty, banery i inne formy marketingu, które dla odbiorców mogą być po prostu zbyt nachalne, aby mieli ochotę skorzystać z oferty, którą przedstawiają. Co więcej, część tradycyjnych reklam jest blokowana przez takie wtyczki do przeglądarek, jak na przykład AdBlock. Link building prowadzony za pomocą artykułów sponsorowanych to skuteczny sposób na ominięcie tych barier. Co więcej, pozwala wykreować w sieci pozytywny obraz marki, która nie narzuca się potencjalnemu klientowi, a nierzadko jest wręcz mile widziana, ponieważ niesie gotowe rozwiązania oraz oczekiwaną pomoc.

Jak skutecznie reklamować się za pomocą artykułów sponsorowanych?

Najchętniej czytane i najlepiej przyjmowane przez konsumentów treści to te w formie poradników, z których można wyciągnąć przydatne informacje, a także znaleźć gotowe rozwiązanie swojego problemu. Właśnie dlatego dobre artykuły sponsorowane nie reklamują produktu bezpośrednio, a jedynie nawiązują do niego i kierują na stronę producenta lub sklepu w ramach sugestii lub propozycji.

Gdzie publikować treści?

Poza wysoką jakością merytoryczną takich artykułów niezwykle ważne jest także to, na jakich stronach są one umieszczane. Warto kierować swoją reklamę tam, gdzie będzie ona mile widziana, a także zadbać, aby wybierać na miejsce kampanii portale o doskonałych parametrach, czyli dużej ilości odsłon i komentarzy, które warunkują jego popularność. Link building będzie naturalny i dużo skuteczniejszy, jeśli strona, na której się reklamujemy będzie nawiązywała swoją treścią do naszej branży – jej odbiorcy są bowiem potencjalnymi konsumentami, którzy mogą wykazywać rzeczywiste zainteresowanie ofertą.

Artykuły sponsorowane budują świadomość danej marki i informują czytelnika o zaletach produktu lub usługi w sposób nienachalny, a przez to efektywniejszy i przyjmowany znacznie pozytywniej niż tradycyjna reklama. Co więcej, zawarte w nich linki wpływają na pozycjonowanie strony w Google, co ma ogromne znaczenie dla zajmowanego przez nią miejsca na liście wyszukiwań, a tym samym również na jej popularność.