Słownik podstawowych pojęć SEO. Definicje, które warto znać.

SEO (Search Engine Optimization) to zbiór zadań mających na celu optymalizację strony internetowej pod kątem wyników wyszukiwania. Wszystkie działania SEO służą podniesieniu pozycji konkretnej strony internetowej w wynikach wyszukiwania, po wpisaniu odpowiedniego zapytania.

Słownik podstawowych pojęć SEO. Definicje, które warto znać.
Bez odpowiedniego pozycjonowania nasza witryna zniknie pośród miliona linków wyświetlanych przez wyszukiwarkę. Dlatego optymalizacja SEO to obowiązek każdego przedsiębiorcy, który chce zaistnieć w Internecie. Agencje zajmujące się optymalizacją stron z łatwością zwiększą ruch na naszej witrynie podnosząc jej pozycje w wynikach wyszukiwania. Jednak, aby odnaleźć się w ofertach specjalistycznych agencji, warto najpierw poznać podstawowe pojęcia z zakresu pozycjonowania, aby jak najlepiej przedstawić swoje potrzeby ekspertom SEO.

Słownik podstawowych pojęć z SEO.

Algorytm Google

Algorytm na podstawie którego, Google określa, które strony najbardziej odpowiadają na zapytanie użytkownika.

Atrybut Alt

Opis zdjęcia lub obrazka, który wyświetli się, jeśli załadowanie grafiki nie będzie możliwe.

Bot

Automatyczny robot (program), za pomocą którego wyszukiwarka indeksuje strony internetowe.

Breadcrumbs

Jest to tak zwana nawigacja okruszkowa, która odzwierciedla strukturę witryny i pomaga użytkownikowi poruszanie się pomiędzy poszczególnymi podstronami.

Content Managment System (CMS)

System zarządzania treścią umożliwiający dodawanie treści na stronę bez znajomości technologi webowych.

Content

Unikalna treść strony internetowej.

Call to action (CTA)

Komunikat, nawołujący do wykonania określonej akcji (np. skontaktuj się, kup, skomentuj lub udostępnij).

Long tail

Po polsku – długi ogon – są to wszystkie frazy składające się z większej ilości słów, rzadziej wyszukiwane, łatwiejsze do wybicia się.

Google Analytics

Narzędzie Google monitorujące użytkowników i pokazujące dane statystyczne witryny.

Katalogowanie

Czynność polegająca na umieszczaniu linków do strony w katalogach stron.

Link building

Strategia działania polegająca na zdobywaniu wartościowych linków prowadzących do naszej strony.

Mapa strony

Lista wszystkich podstron w obrębie jednej witryny.

MetaTagi

Znaczniki określające tematykę strony (tytuł, opis treści, słowa i frazy kluczowe).

Organic traffic

Ruch na stronie generowany przez klikanie w odnośniki w wyszukiwarce

Google PageRank

Wskaźnik strony określany na podstawie ilości i jakości linków zewnętrznych, które do niej kierują.

Presell pages

Strony pomagające w pozycjonowaniu głównego serwisu, zawierają katalog różnych artykułów poruszających tematykę witryny.

Unikalny użytkownik

Liczba pojedynczych adresów IP, które odwiedziły naszą stronę.