Social Media – statystyki użytkowników Facebooka, Snapchata i Instagrama
Zanim zdecydujesz, na jakiej platformie chciałbyś się reklamować, dobrze jest sprawdzić, czy użytkownicy platformy faktycznie należą do twojej grupy docelowej. Przygotowaliśmy specjalne zestawienie, które pomoże Ci podjąć decyzję.
Użytkownicy Facebooka
Niekwestionowanym liderem wśród mediów społecznościowych jest Facebook. Obecnie korzysta z niego 2,234 mld osób powyżej trzynastego roku życia, a ich liczba ciągle wzrasta. Warto jednak wziąć pod uwagę fakt, iż szacowana liczba profili bez wartości (zduplikowanych, fałszywych, stworzonych do rozsyłania spamu) to aż 83 miliony. W poniższej tabeli znajdziesz dane demograficzne dotyczące użytkowników Facebooka.
Podział korzystających z platformy ze względu na płeć kształtuje się następująco: 53% kobiet i 47% mężczyzn. Ciekawą informacją jest to, że 72% użytkowników Facebooka zarabia więcej niż $75 000 rocznie. Łącznie 22% naszej populacji korzysta z tej platformy.
Użytkownicy Instagrama
Obecnie z Instagrama korzysta 1 mld osób, a tym samym jest drugą, co do wielkości platformą Social Media na świecie. Liczba użytkowników ciągle wzrasta. W poniższej tabeli znajdziesz dane demograficzne.
Podział korzystających z platformy ze względu na płeć kształtuje się następująco: 68% kobiet i 32% mężczyzn. 70% użytkowników Instagrama poszukuje na nim marek, którymi są zainteresowani. 80% korzystających z platformy aktywnie obserwuje co najmniej jedną firmę. W przypadku odpowiadających sobie postów umieszczonych na Instagramie i Facebooku odnotowywane jest 10 razy większe zaangażowanie ze strony użytkowników pierwszej platformy.
Użytkownicy Snapchata
Obecnie ze Snapchata korzysta 300 mln osób. Jest młodą, ale szybko zyskującą na popularności platformą. W poniższej tabeli znajdziesz dane demograficzne dotyczące użytkowników ze Stanów Zjednoczonych, na podstawie których szacowane są statystyki ogólnoświatowe.
Podział korzystających z platformy (cały świat) ze względu na płeć kształtuje się następująco: 70% kobiet i 30% mężczyzn. Snapchat to platforma, gdzie najskuteczniejszą metodą promocji jest influencer marketing.