Założenie konta firmowego w mediach społecznościowych to nie tylko kwestia mody i docierania do internautów na całym świecie. Portale takie jak Instagram pozwalają na zwiększenie widoczności marki, stworzenie pozytywnego obrazu przedsiębiorstwa i sprawienie, że kiedy potencjalny klient będzie postawiony przed wyborem, bez wahania zdecyduje się na firmę, którą doskonale zna, z którą obcuje na co dzień i do której ma zaufanie.
Im więcej tak zwanych followersów, czyli osób, które obserwują firmowy profil, tym większa świadomość o istnieniu marki i jej nowoczesnym podejściu do klienta. Na rynku dostępne są oferty tak zwanego zakupu followersów, jednak sztucznie tworzone konta nie przynoszą takich samych rezultatów, co rzeczywiste pozyskanie sobie sympatii i zainteresowania internautów. Jak więc prowadzić Instagrama, aby zdobyć jak najwięcej nowych realnych obserwujących?
Używanie hashtagów
Hashtagi to nic innego, jak słowa kluczowe powiązane z dodanym przez profil firmowy zdjęciem w formie “#słowokluczowe”. Kluczem do popularności jest używanie tych tagów, które są modne i często wyszukiwane. Oczywiście sprawdzamy je na podstawie rzeczowych analiz i dobieramy według branży, w jakiej działa dana marka. W rezultacie użytkownicy wpisujący w pole wyszukiwania hasła, które są na czasie, widzą profil firmowy pośród zdjęć innych internautów i są zachęceni, aby odwiedzić dane konto.
Tagowanie miejsc i osób
Internet to sieć połączeń, dzięki którym można zbudować ogromną rzeszę swoich fanów, korzystając przy tym z zasobów followersów zgromadzonych już przez inne osoby prywatne i profile firmowe. Wystarczy tagować, czyli oznaczać popularne miejsca i osoby. W ten sposób nasze treści wyświetlają się coraz większej ilości internautów, którzy obserwują otagowaną osobę, a widoczność marki powiększa się sama.
Powiązanie z Facebookiem
Nie da się ukryć, że Facebook pozostaje silnym konkurentem Instagrama, jednak bez trudu można uczynić z niego równie potężnego sojusznika. Wystarczy powiązać ze sobą dwa profile, publikować linki do konta firmowego, zachęcać do obserwowania, oznaczania, komentowania. Podobne działania przeprowadza się na każdym innym portalu społecznościowym, dzięki czemu można zadbać o zgromadzenie obserwujących, należących do każdego typu społeczności.
Organizowanie konkursów na Instagramie
Konkursy z ciekawymi nagrodami to zawsze skuteczny sposób na wygenerowanie ruchu na każdej stronie. Zaproponowanie internautom nieskomplikowanej zabawy, która wiąże się jednocześnie z koniecznością aktywności na profilu firmowym w zamian za szansę na otrzymanie darmowego gadżetu, bądź innej nagrody rzeczowej nie wiąże się z wielkimi kosztami, za to przynosi wymierne korzyści. Co więcej, warto o takim konkursie informować na Facebooku i stronie www marki, podkreślając, że cała inicjatywa dotyczy jednak wyłącznie konta na Instagramie.
Publikacja filmów kluczem do wzbudzenia większego zainteresowania
Większość internautów to wzrokowcy, którzy napatrzyli się już wystarczająco na statyczne zdjęcia. Obecnie uwagę najsilniej przykuwają animacje i filmy. Ważne, by wzbudzały one jakieś emocje – były zabawne, intrygujące, straszne lub po prostu ciekawe. Użytkownicy chętnie będą je oznaczać i przekazywać między sobą zarówno publicznie, jak i poprzez wiadomości prywatne, wpływając korzystnie na rozpoznawalność marki.
Współpraca z innymi profilami przez shoutout
Shoutout polega na współpracy z innymi profilami, która opiera się na wzajemnym udostępnianiu swoich profilów na Instagramie. Dodanie grafiki i tekstu, zachęcającego do odwiedzenia innego konta, a także tagu, kierującego bezpośrednio na dany profil powoduje wygenerowanie dodatkowego ruchu u oznaczonej osoby lub firmy, co gwarantuje, że właściciel otagowanego konta z pewnością odwdzięczy się tym samym.
Udostępnianie contentu z Instagrama na stronie za pomocną wtyczek automatycznie publikujących zdjęcia
Treści z firmowego profilu na Instagramie można wyświetlać automatycznie na stronie www lub blogu, dzięki np. specjalnym wtyczkom. Nowy wpis na koncie automatycznie pojawi się w wybranym miejscu witryny, a kliknięcie w niego przekieruje użytkownika na specjalnie stworzoną stronę, na której znajdzie się przycisk pozwalający na zaobserwowanie profilu.
Reklamy na Instagramie
Nie od dzisiaj wiadomo, że reklama jest dźwignią handlu. Najskuteczniejsza jest natomiast ta, która przyjmuje formę graficzną, otacza użytkowników na co dzień i jest nakierowana na ich zainteresowania, dzięki czemu nie jest natarczywa. Dlatego właśnie doskonałym miejscem do zamieszczenia reklamy jest codziennie przeglądane przez posiadaczy kont Insta Stories, czyli rodzaj tablicy z ostatnimi wpisami wszystkich obserwowanych osób i profili firmowych.
Regularne publikowanie ciekawego contentu
W dobie tak zwanego content marketingu, czyli marketingu treści, niezwykle ważna jest użyteczność wpisów. Internauci będą chętnie odwiedzać firmowy profil, obserwować go, a nawet oznaczać na swoim koncie i dodawać pozytywne komentarze, jeżeli dostarczymy im przydatnej wiedzy, ciekawostek i informacji, które pomogą im na przykład dokonać ważnego wyboru lub przedstawią treści, których nie znajdą nigdzie indziej.
Lajkowanie, komentowanie i obserwowanie innych profili
Wchodzenie w interakcje z innymi użytkownikami Instagrama pozwala zbudować dobry wizerunek marki, która jest aktywna, interesuje się swoimi followersami i korzysta z portalu, jak każdy inny internauta, przez co tworzy pozytywne skojarzenia, jednocześnie stale rozszerzając sieć powiązań i zwiększając liczbę stałych odbiorców, którzy budują widoczność marki.