Streaming, czyli marketing na żywo. Jak z niego korzystać?
Pandemia przyniosła wiele zmian w funkcjonowaniu online, a jedną z nich było przejście różnych wydarzeń w strefę wirtualną. Kiedyś nie do pomyślenia było, aby poważne szkolenia odbywały się poprzez Zoom albo Facebooka – dzisiaj webinary to już codzienność, a użytkownicy chętniej w nich uczestniczą, wiedząc, że mogą w tym czasie siedzieć wygodnie z kubkiem herbaty przed laptopem.
Live streaming, czyli streamowanie (lub też strumieniowanie) na żywo, może być z powodzeniem wykorzystywane w marketingu. Dlaczego warto i jak się do tego zabrać?
Budowanie wizerunku marki
Pokazywanie treści w czasie rzeczywistym oferuje wiele korzyści. Pozwala bowiem widzom wchodzić w interakcję z marką, a przede wszystkim zostawiać pytania, na które strumieniujący może od razu odpowiedzieć. To nieocenione narzędzie do budowania relacji z klientami, ponieważ nic tak nie pokazuje, że jesteśmy z nimi w bezpośrednim kontakcie, jak właśnie rozmowa w czasie rzeczywistym.
Nic więc dziwnego, że ze strumieniowania chętnie korzystają influencerzy. Często jest to ich podstawowy sposób kontaktu z widzami, a niekiedy tego rodzaju streamingi trwają nawet kilka godzin, podczas których prowadzący i grono fanów wspólnie spędzają czas.
Garść inspiracji
Jakiego rodzaju treści warto proponować, aby cieszyły się popularnością? Najlepiej, aby były dobrane do profilu marki.
Relacje na żywo to świetny pomysł na akcję promocyjną nowego produktu. Przed wypuszczeniem go na rynek, wystarczy zorganizować Q&A (Questions & Answers) na jego temat, czyli spotkanie, które ma wyczerpująco przedstawić ofertę. Podczas niego klienci swobodnie mogą zadawać pytania, a prowadzący podpowiada, dla kogo zakup byłby najlepszy.
Z kolei darmowe szkolenia święcą sukcesy wśród publiczności, która interesuje się specjalistycznymi zagadnieniami. Przygotowanie webinaru online to bardzo dobry sposób, aby zachęcić użytkowników do zapoznania się z profilem działania marki, przy okazji dzieląc się pożądaną wiedzą profesjonalną. Klienci mają poczucie, że wartościowo wykorzystali ten czas, a marka zyskuje na rozpoznawalności.
Jaka platforma?
Postanowione – pora rozpocząć cykl spotkań na żywo. Obecnie firmy mają do dyspozycji masę aplikacji, z których mogą skorzystać podczas streamowania, ponieważ dziedzina ta bardzo rozwinęła się podczas pandemii.
YouTube to pewny i zaufany wybór, wyposażony w kluczową opcję czatu. Alternatywę stanowi Facebook Live, również popularny szczególnie wśród marek. Z kolei do specjalistycznych, branżowych spotkań najlepiej nada się Zoom.