kontakt@freshview.pl | +48 533 577 781

Szybkość ładowania strony – jak ją mierzyć? Jak sprawdzić prędkość ładowania strony internetowej?

Szybkość ładowania strony - jak ją mierzyć? Jak sprawdzić prędkość ładowania strony internetowej?

Szybkość ładowania strony internetowej jest dla wielu użytkowników bardzo ważna. Na szczęście aktualnie istnieją narzędzia, które pozwalają na sprawne mierzenie tych wartości. Jak tego dokonać? Jaki program będzie przydatny?

Czas ładowania strony internetowej

Okazuje się, że prędkość wyświetlania danej witryny jest bardzo ważna, gdyż wpływa na poziom zadowolenia użytkowników. Osoba odwiedzająca chce skorzystać głównie z mobilności i sprawnego przesyłania danych, co znacznie oszczędza czas. Nikt nie lubi czekać na stronę, która długo się ładuje i powoduje nasze zniecierpliwienie. Warto zatem dowiedzieć się, jak zmierzyć szybkość ładowania. 

PageSpeed Insights

Pomocnym narzędziem Google w tym przypadku jest PageSpeed Insights, który pozwala uzyskać przegląd prędkości wyświetlania witryny www. za darmo. Zawiera on istotne informacje na temat czasu ładowania, dlatego coraz chętniej korzystają z niego początkujący oraz doświadczeni właściciele stron w sieci. Narzędzie działa w taki sposób, że analizuje dany adres URL, a następnie wyświetla listę potencjalnych problemów wraz ze wskazówkami, jak rozwiązać te niedogodności. 

Szybkość ładowania witryny

Wartość określona z użyciem PageSpeed Insights pochodzi z danych użytkowania przeglądarki Google Chrome. Osoba, korzystając z narzędzia, uzyskuje hasła: Wolny, Średni lub Szybki, co podzielone zostaje na wartości FCP i DLC. FCP (First Contentful Paint) jest wskaźnikiem, który ma za zadanie pokazywać, ile czasu zajmuje wyświetlenie pierwszej istotnej treści w przeglądarce użytkownika. Jeśli chodzi o DLC (DOM Content Loaded) – odnosi się ono do czasu potrzebnego do załadowanie całego kodu HTML analizowanej strony www.

Kolejną ważną kwestią, którą warto wziąć pod uwagę podczas sprawdzania prędkości witryny, jest optymalizacja. Jest to procentowa wartość, pokazująca, jak dobrze zoptymalizowana jest nasza strona z perspektywy Google. Narzędzie pokazuje także okres ładowania w procentowych wartościach, z rozbiciem na parametry FCP i DCL. Im więcej zielonego obszaru w tym przypadku, tym mniej działań optymalizacyjnych powinniśmy wdrożyć. 

Korzystanie z PageSpeed Insights ma wiele zalet. Pozwala na uzyskanie szeregu istotnych informacji, które wskażą nam, jak naprawić ewentualne problemy oraz na jakie kwestie warto zwrócić szczególną uwagę. Pamiętajmy o tym – w końcu każdy użytkownik pragnie korzystać ze stron, które szybko się wyświetlają.