kontakt@freshview.pl | +48 533 577 781

Tagi Hreflang – czym są atrybuty dla treści w różnych językach?

Tagi Hreflang - czym są atrybuty dla treści w różnych językach?

Tag Hreflang może zostać wykorzystany do podstron, które są udostępniane użytkownikom w różnych językach. Jego zadaniem jest zdefiniowane lokalizacji tekstu w określonej mowie w formie adresu URL. Może on służyć do oznaczania stron, na których znajdziemy np. ich polskie i niemieckie wersje.

Ale to nie wszystko…

Kolejnym zastosowaniem jest wyróżnianie wersji angielskiej witryny z podkreśleniem lokalizacji. Dzięki temu jesteśmy w stanie przygotować odrębne adresy URL dla osób, które korzystają z naszej strony w Meksyku, lecz mówią po angielsku, oraz dla osób, które również posługują się angielskim, lecz mieszkają w Hiszpanii. W związku z tym ważną informacją jest, że podczas stosowania Hreflangu możemy korzystać z ustalania zarówno języka, jak i państwa.

W jaki sposób tag jest używany przez Google?

To nic innego jak atrybut rankingowy. Na przykład, jeśli wyszukiwarka wie, że dany użytkownik obecnie znajduje się w określonym kraju bądź fraza, jaką wpisuje, jest w danym języku, to kiedy zostaną zastosowane Hreflangi, użytkownik przed swoimi oczami ujrzy treści właśnie w tym dialekcie. 

Stosowanie tagów w swoim serwisie – na co zwrócić uwagę?

Gary Illyes, analityk Googla, twierdzi, że najbardziej powszechnym błędem, jaki ludzie popełniają, jest pominięcie linków zwrotnych. Kiedy zaczynamy ich używać, nie możemy zapomnieć, aby na wszystkich podstronach znalazły się tagi powrotne, które pokierują do identycznych, lecz w innych językach. Mówiąc prościej, dana witryna po angielsku powinna mieć odnośnik do tej samej strony, lecz po hiszpańsku. Dokładnie tak samo sprawa się ma w drugą stronę, z języka hiszpańskiego na angielski.

Nie możemy także zapomnieć o tym, że Hreflang musi pokazywać alternatywne wersje w formie 1 do 1. W związku z tym, o wskazywaniu strony głównej nie ma mowy! Każda z podstron musi pokazywać na samą siebie, jednak w innym języku.

Co istotne, jakikolwiek błąd w stosowaniu Hreflangów sprawi, że zostaną one całkiem zignorowane przez Google.

Co w przypadku wielu wersji językowych?

Tu może pojawić się problem. Ładowanie strony, a wraz z nią kilkudziesięciu tagów może trwać bardzo długo. Aby tego uniknąć, należy skorzystać z pliku sitemap. W sytuacjach, w których liczba wersji językowych jest niezwykle duża, należy go użyć i umieścić tam wszelkie potrzebne dane.