Tak powstaje Twoja Facebookowa kampania

Jak powstaje Twoja kampania na Facebooku

Docieranie do odbiorców na najpopularniejszej platformie social media to ciągła walka o zasięgi. Większość osób, które prowadzą fanpage, zaczyna od zasięgów bezpłatnych – czyli tylko takich, które tworzą się pod wpływem zainteresowania użytkowników, ich komentarzy, polubień i udostępnień. Szybko jednak okazuje się, że zasięgi bezpłatne nie wystarczają, Facebook bowiem w znaczny sposób je ogranicza.

Co to oznacza dla biznesu? Że rozreklamowanie firmy bez nakładów finansowych wymaga dużo pracy, kombinowania, kreatywności, a i tak nie ma gwarancji, że się uda. Dlatego większość przedsiębiorców woli korzystać z zasięgów płatnych – i słusznie, bo dzięki nim szybko i skutecznie biznes się rozrasta. Jak taka płatna kampania powstaje? Przekonaj się poniżej.

Anatomia kampanii reklamowej

Przygotowanie tego typu przedsięwzięcia nie ogranicza się tylko do wykonania przelewu. Wręcz przeciwnie: aby odnieść sukces i nie stracić pieniędzy, trzeba włożyć w planowanie trochę serca oraz rozumu.

Każdą akcję na Facebook Ads można podzielić na trzy poziomy:

  1. Kampania jako całość,
  2. Poszczególne zestawy reklam,
  3. Pojedyncze grafiki i treści.

Każdy z tych etapów opisujemy innym pytaniem pomocniczym.

1. Jaki jest nasz cel?

Rozpoczynając bieg, najpierw musimy wyznaczyć sobie metę. Co chcemy osiągnąć poprzez naszą reklamę? – takie jest podstawowe, najważniejsze pytanie. Kiedy posiadamy jasno sprecyzowany cel, to możemy wybrać odpowiednie narzędzia do jego realizacji oraz metody mierzenia sukcesu.

Na szczęście Facebook Ads proponuje nam cały szereg możliwych założeń. Firmom, które dopiero zaczynają działalność na Facebooku, poleca się na pierwszy ogień “zbudowanie rozpoznawalności marki”, “większy zasięg reklam” lub “wzrost aktywności na profilu”. Warto pamiętać, że na jedną kampanię przypada tylko jeden cel.

2. Do kogo kierujemy reklamy?

Jeśli sprzedajemy sukienki, ale kampania reklamowa trafi do mężczyzn, to odniesiemy nikły sukces, prawda? Dlatego ustalenie naszego klienta to podstawa.

Facebook Ads pozwala dostosować targetowanie pod względem lokalizacji, wieku, płci oraz cech specyficznych: np. pary spodziewające się dziecka, właściciele psów, wegetarianie. W ten sposób zyskujemy pewność, że reklamy trafią na podatny grunt.

3. Co pokażemy odbiorcy?

Ostatni etap jest być może najtrudniejszy: to ustalanie grafik oraz treści na naszych reklamach. Należy stworzyć je tak, aby wyglądały dobrze właśnie na Facebooku: by miały odpowiednie wymiary, ciekawe ilustracje oraz zachęcające do kliknięcia teksty.

A na koniec uruchamiamy kampanię oraz mierzymy wyniki – wszystko dla Twojego biznesu.