TikTok, czyli fenomen, który powinieneś znać. Czym jest ta platforma?

TikTok, czyli fenomen, który powinieneś znać. Czym jest ta platforma?

Większość z nas słyszała już o aplikacjach takich jak Snapchat, który umożliwia przesyłanie filmików czy zdjęć do znajomych oraz Spotify, które pozwala rozkoszować się muzyką naszych idoli. Istnieje jednak narzędzie łączące w sobie cechy obu tych platform! Do 2017 roku znane nam było jako “Musical.ly”, jednak wówczas zostało przejęte przez firmę ByteDance chińskiego pochodzenia. 

Teraz TikTok stał się jedną z najbardziej popularnych aplikacji wśród młodych ludzi na całym świecie! Liczba użytkowników tej platformy przekroczyła już 500 milionów, a dostęp do niej ma około 150 krajów świata. 

Cechy charakterystyczne: z czego możemy korzystać?

Oczywiście jeżeli wcześniej używaliśmy Musical.ly, nie napotkamy żadnych trudności w korzystaniu z TikTok’a. Jednak dla tej części z nas, która nigdy nie posiadała tej aplikacji na swoich urządzeniach, warto wspomnieć, do czego ona służy. Pozwala nam na nagrywanie krótkich plików wideo (trwających około 15 sekund) pod dowolną ścieżkę dźwiękową (może nią być wybrana piosenka danego artysty lub zespołu czy soundtrack z filmu). Następnie, za pomocą dostępnych opcji, możemy edytować otrzymane nagranie (podobnie jak na Snapchacie, dodając filtry, zmieniając kolorystykę, wklejając GIFy, itp.), po czym wysłać gotowe dzieło do wybranych znajomych bądź udostępnić nasze pliki wideo szerszej publiczności.

Co więcej możemy powiedzieć na temat aplikacji TikTok?

Platforma ta na pewno umożliwia nam uzyskanie większego kontaktu z młodszymi użytkownikami. Co więcej, dzięki temu, iż nagrane i zmodyfikowane przez nas filmiki nie znikają po 24 godzinach (tak, jak dzieje się to na Snapchacie), pojawia się przed nami wspaniała okazja do stworzenia swoistego albumu plików wideo, które będą dostępne gdziekolwiek się znajdziemy. Takimi filmikami możemy podzielić się z resztą świata, a także obejrzeć prace innych osób i zainspirować się do wymyślania nowych. Możemy wykorzystać to i nawiązać współpracę z tiktokowymi influencerami, którzy będą pokazywać nasz produkt na swoich filmach. Pozwoli to na docieranie z reklamą do szerokiego grona nastoletnich odbiorców.