kontakt@freshview.pl | +48 533 577 781

TikTok – wskaźniki, które warto śledzić

TikTok - wskaźniki, które musisz śledzić

TikTok to absolutny przebój ostatniego roku: w kwietniu 2020 r. korzystało z niej dwa miliardy użytkowników. Skąd to się wszystko wzięło? Przede wszystkim z tego, że aplikacja błyskawicznie trafiła w gusta młodszych osób. Uczyniła z sąsiadów z naprzeciwka czy z kolegów z ławki prawdziwe gwiazdy społeczności, którzy tworzą nagrania o profilu komediowym albo nawet edukacyjnym – zamieszczając na platformie informacje w małych dawkach. Można powiedzieć, że to YouTube, tylko z kilkusekundowymi treściami.

Właśnie z tego powodu wiele marek utworzyło na TikToku swoje profile, dzięki czemu trafiają wprost do swojej grupy odbiorców. Większość użytkowników to osoby w wieku 18-30 lat, a tworzą oni najbardziej aktywną społeczność wśród wszelkich mediów społecznościowych. Dlatego jest to najlepsza przestrzeń dla influencer marketingu – formy reklamy cieszącej się dużym zaufaniem oraz wysokim wskaźnikiem zwrotu z inwestycji.

Zanim jednak zdecydujesz się wyłożyć na to pieniądze, poznaj kilka danych analitycznych, które należy śledzić, aby zapewnić sobie wysoką efektywność kampanii na tej wyjątkowej platformie.

Liczba opublikowanych wideo

Ta metryka pokazuje, ile nagrań zostało opublikowanych w konkretnym przedziale czasu. To oczywiście podstawowy wskaźnik, ale na TikToku jest niezwykle istotny. Liczba treści, które zamieszczamy, wprost proporcjonalnie przekłada się na zaangażowanie naszej publiczności, szczególnie wtedy, kiedy tworzymy bardzo wyspecjalizowane wideo. Z czasem będzie można sprawdzać, czy regularnie zyskujemy nowych obserwujących. Pozytywny wskaźnik oznacza, że nasze konto ciągle rośnie.

To właśnie te dane są kluczowe w kwestii dobierania influencerów do naszej kampanii. W końcu chcielibyśmy współpracować z aktywnymi osobami, które bezustannie zdobywają fanów, a nie tylko z takimi, które nie są obecne już od dłuższego czasu.

Średnie zaangażowanie postami

Ta statystyka ma ogromne znaczenie. To ona właśnie pokazuje, czy nasza kampania odnosi skutek; ponadto mamy możliwość dokładnie przeanalizować, które posty wywołują największy odzew, a które po prostu się nie sprawdzają. Wskaźnik zaangażowania pokazuje wartościowe interakcje, czyli polubienia, komentarze, udostępnienia. Im ich więcej, tym lepiej!

Z czasem będziesz mógł dokładnie określić, jakie treści przyciągają najwięcej osób. Będziesz mógł wykorzystać dane do analizy swoich działań i kampanii. A przecież większa liczba użytkowników oznacza większą liczbę klientów, którzy zapłacą za Twoją ofertę.