info@freshview.pl | +48 531 682 028

Twój sklep internetowy pilnie potrzebuje tych modułów

Twój sklep internetowy pilnie potrzebuje tych modułów

Założyłeś już sklep internetowy, przygotowałeś logo oraz chwytliwe hasła reklamowe. Sprzedaż ruszyła i idzie całkiem nieźle. Czy to wreszcie pora, aby osiąść na laurach?

Niestety – biznes nigdy nie śpi! Teraz jest czas, aby ulepszać i usprawniać firmę, szczególnie od strony technicznej. Oto kilka modułów, które przyczynią się do tego, że dokonywanie zakupów w Twoim sklepie na platformie WordPress (WooCommerce) będzie dla Klienta bardzo dobrym doświadczeniem, po którym wróci do nas znowu. W końcu nie ma nic gorszego, niż niedziałające technikalia!

1. Czat

Współcześnie duży nacisk kładziony jest na sprawną obsługę Klienta. Większe firmy często polegają na automatyzacji, jednak nie jest to najlepsze rozwiązanie, ciągle bowiem wolimy, aby nasze problemy rozwiązywał człowiek, nie maszyna. To wzbudza większe zaufanie oraz ociepla relacje.

Na szczęście istnieje kilka darmowych czatów, w które możemy wyposażyć sklep internetowy. Są to:

  • Smartsupp – konwersacjami można zarządzać w każdym miejscu ze smartfona. W płatnej wersji dostępna jest również możliwość nagrywania ruchów myszki użytkowników.
  • Crisp.chat – oprogramowanie nie posiada polskiej wersji, jednak oferuje 30-dniową historię rozmów z odbiorcami (Smartsupp zapisuje tylko dwa tygodnie). Można korzystać z niego z komórki.

2. Up-selling

To opcja, która pozwala na zwiększenie sprzedaży. Spotykamy to rozwiązanie na każdym kroku w sklepach stacjonarnych: przy kasie prezentuje się tanie produkty lub aktualną ofertę wyprzedaży, aby klientów czekających w kolejce zachęcić do zakupu. Up-selling w Internecie działa na tej samej zasadzie, wyświetlając użytkownikowi propozycje, które nie zwiększają znacząco wartości koszyka.

Wtyczki, które działają dla WooCommerce, to:

  • Up Sell Products Display,
  • WooCommerce Unlimited Upsell Lite.

3. Im prościej, tym lepiej

Czy wiesz, dlaczego wiele zamówień zostaje porzuconych? Ze względu na skomplikowany proces rejestracji lub zakupu. Szczególnie, jeśli formularze przy płatności wyświetlają wszystkie pola, które wcale nie są obowiązkowe.

Wtyczka Flexible Product Fields PRO WooCommerce upraszcza stronę, ukrywając niepotrzebne elementy kwestionariuszy.

4. Google Analitics

Na koniec warto przypomnieć o możliwości połączenia sklepu na WordPressie z narzędziem Google Analitics. Wystarczy do tego tylko konto w domenie gmail.

Aplikacja ta generuje niezbędne w zarządzaniu biznesem raporty, takiej jak liczba odwiedzających, ich lokalizacja czy urządzenie, z którego dokonywali oni zakupów. Takie dane umożliwiają lepsze dostosowanie strony do potrzeb Klientów.