Twoja grupa odbiorców się zmieniła. Jak działać w erze pandemicznej?

Twoja grupa odbiorców się zmieniła. Jak działać w erze pandemicznej?

Czy wiesz o tym, że ludzie, do których chcesz dotrzeć, są zupełnie inni niż rok temu? Obecne potrzeby, preferencje i pragnienia zmieniły się w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Jedną z rzeczy, jaką potrzebujemy najbardziej, jest kontakt.

Niestety, nie chodzi tutaj o nową kampanię mailową. Fikuśne reklamy również nie są sposobem na nawiązanie relacji z odbiorcą. Chodzi o coś, czego można dotknąć.

Drukowane materiały w takich czasach wydają się dziwnym pomysłem. W rzeczywistości jednak kluczem jest bardzo dobry design oraz skorelowanie działań online i offline. Pomyśl tylko, jak bardzo wyróżnisz się z tłumu, jeśli zaprezentujesz pięknie wydrukowaną wizytówkę.

Dalej wydaje Ci się, że to bzdura? A jeśli przypomnimy Ci, jak wielką atrakcją jest wizyta kuriera w domu?

Zgadza się, swoje wizytówki czy kupony możesz rozsyłać tradycyjnym sposobem: pocztą. No dobrze, ale jaką strategię przyjąć?

1. Wszechobecny konsument

Uwaga użytkowników w ostatnim czasie została podzielona na wiele różnych urządzeń. Korzystamy na raz z telefonu, laptopa, z wielu platform społecznościowych. Pandemia sprawiła tylko, że jeszcze więcej czasu poświęcamy na przeglądanie Internetu; i jeszcze więcej ekranów nas otacza.

Niestety, nie jest to aż tak dobra wiadomość. Po pierwsze, przez to reklama musi przebić się przez ogromne natężenie białego szumu, aby dotarła do uszu użytkownika. Dlaczegóżby więc nie skorzystać z usług lokalnej drukarni? Ulotki na pewno wybiją się ponad monitor i przyciągną uwagę. Warto jednak rozważyć strategię, w której łączymy wiele różnych źródeł. Dobrym pomysłem jest wydrukowanie pięknego katalogu naszych produktów oraz opatrzenie go kodem QR. Dzięki temu odbiorca trafi od razu również na stronę online naszej firmy.

2. Personalizacja

Od dawna wiadomo, że użytkownicy mają obsesję na punkcie personalizacji. Co ważne, jesteśmy w stanie wykorzystać to nie tylko w Internecie, ale również na papierze. Mając dostęp do zebranych danych, możemy określić, w jaki sposób dostosować materiały, które wysyłamy naszym odbiorcom.

Warto skorzystać z systemu CRM (ang. Customer Relationship Management). Wykorzystaj te same informacje, których użyłbyś do opracowania kampanii maketingowej online. Obecna technika jest na tak wysokim poziomie, że bez problemu będziesz w stanie skorelować aplikacje do zbierania danych oraz personalizację materiałów promocyjnych.

Jakie treści przyniosły zamierzony skutek w przeszłości? Zastanów się również, czego mogą poszukiwać Twoi odbiorcy. Dzięki temu trafisz bezbłędnie.