Twoja strona internetowa nie musi być dla każdego

Twoja strona internetowa nie musi być dla każdego

Kiedy startujemy z nowym, własnym biznesem, chcielibyśmy przyciągnąć dosłownie każdego. Staramy się więc przygotować naszą stronę internetową i prowadzić nasze social media tak, aby wszyscy czuli, że to miejsce specjalnie dla nich.

Nie idź tą drogą.

“Jeszcze się taki nie urodził, który by wszystkim dogodził”

Powyższy cytat doskonale obrazuje problem z takim podejściem do marketingu internetowego. Nie ma szans na to, aby trafić w gusta każdego odwiedzającego, więc projektowanie witryny www musi być dostosowane do konkretnej i zawężonej grupy odbiorców.

Jeśli startujesz z biznesem, prawdopodobnie już wiesz, kto jest Twoim targetem. Przeglądałeś dane demograficzne i wyniki sprzedaży. Jeśli młode kobiety walą drzwiami i oknami, aby kupić ubrania z Twojego sklepu, lub dojrzali mężczyźni szukają Twoich porad prawniczych, lub sprzedajesz klimatyzację instalatorom, nie osobom prywatnym, to właśnie Twój target. I na nich musisz się skupić.

Jak Cię widzą, tak Cię piszą

Ważny jest przede wszystkim wygląd oraz treści na stronie. Ogromne znaczenie ma język, którego użyjesz i słowa klucze, w które spróbujesz trafić. Przykład: “prawnik” a “adwokat”. “Ubezpieczenia samochodów” a “ubezpieczenia aut”. Frazy takie jak te umożliwiają pozycjonowanie Twojej witryny w wynikach wyszukiwania Google i dlatego ważne jest, aby korespondowały one ze słowami, których używają użytkownicy. Jeśli będziesz używał specjalistycznego języka, ludzie mogą do Ciebie po prostu nie dotrzeć.

Estetyka jest również ważna. Zastanów się, czy chcesz wydać się atrakcyjnym młodym kobietom czy poważnym biznesmenom. Może kierujesz ofertę do wielkich spółek? Zadbaj o odpowiednie barwy i grafiki – możesz użyć eleganckich lub bardziej młodzieżowych. Dodaj dużo światła na stronie, aby wydała się bardziej nowoczesna. Używaj grafik, które będą odzwierciedlać potrzeby i życie Twoich klientów.

Najważniejsze na początku

Zastanów się, po co użytkowicy wchodzą na Twoją stronę – jaki jest ich cel? Czy chodzi o Twój sztandarowy produkt? O usługę, w której się specjalizujesz? Upewnij się, że właśnie ten element Twojej działalności znajdzie się na najlepszym miejscu na stronie. Jeśli większość klientów i tak przyszła po konkretną rzecz, bez sensu zasypywać użytkowników całym katalogiem Twojej firmy.

Pamiętaj, że wraz z Twoim biznesem musi zmieniać się Twoja strona. Aktualizuj ją na bieżąco i nie pozwól, aby stała się przestarzała. Jeśli wycofujesz jakąś usługę, nie wprowadzaj klientów w błąd. Jeśli zmieniasz target, zmień również wygląd strony. Powodzenia!