kontakt@freshview.pl | +48 533 577 781

Ukryte opcje Facebooka – czego nie wiesz, a powinieneś

Ukryte opcje Facebooka - czego nie wiesz, a powinieneś

Facebook umożliwia mnóstwo ciekawych opcji, tylko trzeba wiedzieć, jak je znaleźć. W tym artykule przyjrzymy się kilku z nim i omówimy, jak z nich korzystać. Zaczynajmy!

Przycisk Call to Action

Znacie to pojęcie? CTA z angielskiego oznacza “wezwanie do akcji”. Warto umieszczać go na końcu postów, aby zachęcić odbiorcę do wykonania jakiejś czynności – rezerwacji, zakupu, kontaktu. Facebook umożliwia wyznaczenie takiego sformułowania (“kup już dziś!”, “zapytaj nas!”) wraz z linkiem prowadzącym do odpowiedniej podstrony. Jak?

Otwórz stronę, na której chcesz przycisk CTA za pomocą Menedżera firmy. Potem kliknij zdjęcie w tle i wybierz opcję “Utwórz wezwanie do działania”. Wybierz swoje hasło i adres URL miejsca docelowego, do którego ma prowadzić link. Ustal najlepsze miejsce docelowe lub skorzystaj z podpowiedzi Facebooka, a potem kliknij “Utwórz”.

Dlaczego warto? Ponieważ platforma umożliwia potem monitorowanie ilości osób, które w nasze CTA kliknęły.

Spersonalizowane podstrony

Facebook pozwala na to, aby personalizować poszczególne kategorie na fanpage. To tam możesz dodać więcej informacji o swoim biznesie, przygotować osobne przyciski CTA, odpowiedzieć na najczęściej zadawane pytania… Większość zarządzających stroną nie zajmuje sobie nimi głowy i zostawia wygląd, jaki wygenerował sam Facebook. Nie bądź jak większość! Czytelny i profesjonalny fanpage to obecnie podstawa udanego biznesu.

Zmiana czcionki

Zastanawiałeś się kiedyś, czy można wyróżnić post zmianą czcionki? Odpowiedź brzmi: tak! Możesz przykuwać uwagę użytkowników nie tylko wymyślną grafiką, ale i tak prozaiczną rzeczą, jak krój pisma. Skorzystaj z tej strony, wpisz swój tekst, a potem wklej status wybraną czcionką do ⓕⓐⓒⓔⓑⓞⓞⓚⓐ.

Błyskawiczna odpowiedź

Nie oszukujmy się – użytkownicy social media oczekują odpowiedzi od razu. Dlatego tak ważne jest szybkie reagowanie, ponieważ przekłada się na dobre doświadczenia użytkownika. Wspomóc nas może autoresponder Messengera.

Jak go włączyć? Na naszej stronie wchodzimy w “Ustawienia”, następnie “Wiadomości”, a potem w zakładce “Asystent odpowiedzi” przełączamy suwak na “tak”. Teraz wystarczy spersonalizować treść, która będzie wysyłana użytkownikom zadającym pytanie przez prywatny czat. Możemy np. odsyłać ich pod nasz numer telefonu czy adres e-mail. Od Ciebie zależy, co napisze Twój autoresponder!