Zakładka „o nas” już niestraszna. Jak napisać autoprezentację w 5 krokach

Zakładka „o nas” już niestraszna. Jak napisać autoprezentację w 5 krokach

Czy czasem nie masz wrażenia, że każdy artykuł „o nas” jest identyczny? Wszystkie teksty to te same wyświechtane frazesy o „zgranych zespołach”, „liderach na rynku”, „nieustannie rozwijających się”. Jak to się dzieje?

Marki dość często mają problem z konstruowaniem dobrych artykułów na swój temat. Piszących niekiedy pokonuje obawa, że wywrą kiepskie pierwsze wrażenie. A wtedy powstają teksty nudne, niezachęcające, bez polotu.

Jak więc pisać o nas samych?

W zasadzie to zamiast produkować kilka stron, w których opiszemy całą trzyletnią historię marki, lepiej skupić się… na kliencie. Zgadza się: zakładka „o nas” nie do końca jest o nas. Jest o tym, co możemy zrobić dla odbiorcy. Oczywiście, nie chodzi tu o nachalny marketing, tylko sprawienie, by czytelnik wziął od nas wizytówkę, czyli nawiązał jakąś interakcję (zostawił dane kontaktowe, dokonał zakupu). Przyda się więc świadomość potrzeb klientów. Jeśli już mamy przygotowaną naszą Buyer Personę, można przystąpić do działania.

Krok pierwszy

Bardzo krótko poinformuj klienta, czym się zajmujesz. Na tym etapie lepiej unikać takich zwrotów, jak: „jesteśmy autorytetem w…”, „zespół ekspertów” czy „liderzy na rynku”. Trudno bowiem zweryfikować prawdziwość tych deklaracji i wielu użytkowników podchodzi do nich sceptycznie, podejrzewając autorów nie tylko o naginanie prawdy, ale i egocentryzm.

Krok drugi

W dalszej części postaraj się wyróżnić swoją firmę na tle innych. Pokaż, że masz poczucie misji; że Twoim celem jest zrobić coś dobrego. Tutaj również unikaj korporacyjnej nowomowy. Zamiast porównywać się z konkurencją i udowadniać, jak to robisz coś lepiej od innych, postaw na zdobycie zaufania czytelników. Są oni zainteresowani zleceniem Ci konkretnego zadania, dlatego spraw, by od razu chcieli się z Tobą skontaktować.

Krok trzeci

Teraz dopiero następuje dobry moment na chwalenie się. Zaprezentuj więc swoje najważniejsze dokonania i udowodnij sukcesy. Przydadzą się do tego rzetelnie przygotowane case study, lista publikacji, fotografie niezwykłych zleceń. Lepiej zrezygnuj ze wszystkiego, co sprawia nieprofesjonalne wrażenie.

Krok czwarty

Twoja firma to prawdopodobnie nie tylko Ty! Warto więc krótko przedstawić najważniejsze twarze marki: opowiedz, w jaki sposób ich praca ułatwia życie klientowi, jak przyczyniają się do realizowania misji przedsiębiorstwa.

A na koniec pamiętaj – kiedy opisujesz historię firmy, to nie uprawiaj pustosłowia! Napisz tylko to, co chciałbyś, aby o Tobie zapamiętano.