Zautomatyzuj swój remarketing na Facebooku

Zautomatyzuj swój remarketing na Facebooku

W marketingu internetowym remarketing pełni znaczną rolę. Są to bowiem działania kierowane do osób, które już wcześniej odwiedziły naszą witrynę internetową lub fanpage w mediach społecznościowych. W związku z tym prawdopodobnie są to użytkownicy zainteresowani ofertą, szukający dla siebie odpowiedniego produktu – a to ogromna szansa dla marki!

Takich Klientów trzeba przyciągnąć ponownie, co jest zdecydowanie łatwiejsze, niż zdobywanie nowych obserwujących. Część z nich być może tylko zaglądnęła do sklepu, inni mogli już dodać produkty do koszyka. Tak czy siak, nie wolno stracić ani jednej osoby.

Remarketing klasyczny i dynamiczny

Od lat proces remarketingu wyglądał tak samo i oznaczał konieczność zaprogramowania wszystkich działań przez marketera. Wgrywał on poszczególne reklamy i decydował, co powinno pokazać się komu. Tymczasem obecnie możemy skorzystać z opcji remarketingu dynamicznego, który charakteryzuje się wysokim poziomem automatyzacji. Dzięki temu cały proces można przeprowadzić szybciej i wygodniej, ponieważ program sam analizuje zachowania użytkowników i decyduje, co powinni zobaczyć w ramach reklam remarketingowych. Wszystko odbywa się błyskawicznie oraz – co ważne – trafnie, ponieważ Klienci widzą ponownie tylko to, co ich interesuje.

Jak to wygląda na Facebooku?

W tym serwisie tego typu treści mogą wystąpić w trzech formatach.

  • Karuzela – tak nazywamy zestaw grafik (do dziesięciu), które użytkownik jest w stanie przewijać. Jej zalety to interaktywność oraz wielość produktów, dzięki czemu mamy większe szanse na trafienie w potrzeby Klienta.
  • Kolekcje – jedna z najnowszych propozycji. Ogólnie składa się ona z nadrzędnej grafiki lub filmiku, oraz czterech mniejszych zdjęć poniżej. Co ważne, całość można pokazać w formacie pełnoekranowym, a wtedy w kolekcji zmieści się nawet 50 produktów!
  • Pojedynczy obraz – to najprostsza reklama, która zawiera jedną grafikę wraz z podpisem. Przez to nie używa się jej obecnie w marketingu internetowym, ponieważ po prostu pokazuje za mało. Czasami wykorzystuje się ją w wyspecjalizowanych branżach.

Zautomatyzuj swój remarketing

Reklamy dynamiczne działają w odpowiedzi na konkretne “zdarzenia” – jeśli Klient odwiedzi naszą stronę, to wywoła reakcję ze stronu algorytmu. Kluczowe jest tutaj odpowiednie zakodowanie takich sytuacji w Pikselu Facebooka. Potem aplikacja Piksel monitoruje np. wartości zamówień, oglądane produkty czy walutę, i dostosowuje wyświetlane reklamy tak, aby pozostawały w kręgu zainteresowań użytkownika.

Chcesz wiedzieć więcej o Pikselu? Obserwuj nasz blog!