Case Study: Facebook Ads – fotowoltaika

Branża:

Technologia:

Problem:

Rynek:

Cel:

Czas:

Fotowoltaika

Wordpress

Pozyskiwanie małej ilości leadów

Polska, kilka wybranych województw

Pozyskanie kontaktów

3 miesiące

Rezultat:

57

pozyskanych leadów

8000

miesięczny zasięg

42 zł

koszt jednego leada

800 zł

miesięczny budżet

Wstęp

Dla klienta zajmującego się montażem instalacji fotowoltaicznej, uruchomiliśmy kampanie Lead Ads, skierowane na formularze kontaktowe na Facebooku. Kampanie podzielono na kilka grup docelowych. Na początku, reklamę skierowano na rynek polski, następnie położono nacisk na woj. wielkopolskie, łódzkie, lubelskie, pomorskie, małopolskie, dolnośląskie i mazowieckie.

Analiza sytuacji początkowej

Kampanie FB Ads nie były prowadzone. Specjaliści ds. Sprzedaży w firmie klienta, na własną rękę pozyskiwali kontakty, nie wspierając się żadnymi działaniami marketingu internetowego. Ilość podejmowanych współprac nie była satysfakcjonująca.

Działania

Na początku, oprócz kampanii na formularze kontaktowe na Facebooku, testowano również kampanię na formularze kontaktowe na stronie www. Po kilku tygodniach przeanalizowano jakość i koszt generowanych leadów. Koszty pozyskania leada przez formularz na Facebooku były niższe, a leady bardziej zdecydowane na rozmowę i podjęcie współpracy. Dlatego ostatecznie zostaliśmy przy kampaniach na formularze kontaktowe Facebook.

W trakcie pierwszych tygodni prowadzenia kampanii, nie dysponowaliśmy wystarczającą ilością danych z Pixela, którego zaimplementowaliśmy na stronie klienta. W związku z tym, nasze kreacje reklamowe kierowane były dodatkowo na tzw. zimny ruch po zainteresowaniach. Kluczowe było tutaj dokładnie zbadanie tematu i konsultacja z klientem, który pomógł nam sformułować profil idealnego klienta.

Warto dodać, że już na początku pokładaliśmy duże nadzieje w pozyskiwaniu kontaktów za pomocą reklam Facebook Ads. Do dyspozycji jest niemal idealny pod tę branżę format reklamowy “Pozyskiwanie kontaktu”. Oprócz tego, przeanalizowaliśmy działania konkurencji i zachowania obserwujących social media z branży fotowoltaicznej. Wiedzieliśmy, że temat wzbudza bardzo duże zainteresowanie, a użytkownicy ochoczo udzielają się pod publikowanymi postami branżowymi. Dlatego z czasem, oprócz zajmowania się reklamami FB Ads, klient powierzył nam zajmowanie się fanpage`em firmowym, który z dnia na dzień cieszy się coraz większą popularnością, a posty, szczególnie tzw. Q&A, wzbudzają bardzo duży, pozytywny odzew.

Efekty

W efekcie pozyskano 57 leadów, a z każdym kolejnym miesiącem leady okazywały się bardziej wartościowe, co świadczy o postępującej optymalizacji kampanii. Średni koszt pozyskania leada – 42 zł. Miesięczny zasięg – ok. 8 000