kontakt@freshview.pl | +48 531 682 028

Case Study: Facebook Ads – kosmetyki MLM

Branża:

Technologia:

Problem:

Rynek:

Cel:

Czas:

Kosmetyczna (MLM)

Wordpress

Mała ilość rejestracji

PL

Zwiększenie ilości rejestracji na stronie firmy

3 miesiące

Rezultat:

120

pozyskanych leadów

32300

miesięczny zasięg

18 zł

średni koszt pozyskania leada

400 zł

miesięczny budżet

Wstęp

Kampania realizowana dla fanpage`a przedstawicielek marki kosmetycznej premium, które działają w systemie MLM. Do tej pory działania marketingu internetowego typu reklamy Facebook Ads nie były realizowane. Przedstawicielkom marki zależało, aby pozyskiwać leady w postaci zgłoszeń osób, które byłyby zainteresowane otrzymaniem wysokiej, dożywotniej zniżki na produkty owej marki. Aby uzyskać stały rabat na produkty kosmetyczne, osoba musi założyć konto na stronie sklepu marki używając odpowiedniego linku referencyjnego, podanego przez przedstawicielki marki.

Analiza sytuacji początkowej

Kampanie FB Ads nie były prowadzone. Do tej pory, przedstawicielki marki prowadziły fanpage`a, na którym odbywały się transmisje live oraz udzielały się na różnego rodzaju grupach tematycznych na Facebooku. W ten sposób zbudowano całkiem dużą bazę osób, które się zarejestrowały na stronie sklepu marki za pośrednictwem linka referencyjnego i regularnie robią zakupy. Jednak z czasem coraz ciężej było dotrzeć do nowych osób. Na przestrzeni ostatnich miesięcy, marketing wielopoziomowy (MLM) stał się bardzo popularny, do czego zapewne mocno przyczyniła się pandemia. Co za tym idzie – konkurencja ubiegająca się o uwagę użytkowników stała się ogromna. Stąd narodziła się potrzeba przetestowania nowych, skutecznych sposobów dotarcia do potencjalnych chętnych, rejestrujących się na stronie marki i generujących przedstawicielkom dochód pasywnych poprzez dokonywanie zakupów.

Działania

Na początku, dokonaliśmy z przedstawicielkami analizy osób, które najczęściej dokonują zakupów i sprawdziliśmy, które produkty marki są bestsellerami. Jak się okazało, w 90% przypadków zakupów dokonywały kobiety, stąd wyodrębniliśmy dwie grupy docelowe – kobiety między 25-35 rokiem życia oraz kobiedy między 35-50 rokiem życia. Oprócz tego, zdefiniowaliśmy zainteresowania w obu grupach – m.in. zainteresowanie naturalnymi kosmetykami, czy produktami premium.

Mając profil idealnego klienta, uruchomiliśmy kampanię Facebook Ads na formularze kontaktowe. Osoby zainteresowane otrzymaniem rabatu, uzupełniając formularz, muszą podać swój adres e-mail. Następnie jedna z przedstawicielek kontaktuje się z osobą mailowo, przesyłając link referencyjny. Odpowiedź mailowa przedstawicielek do osoby zainteresowanej otrzymaniem rabatu została przez nas starannie przygotowana tak, aby wyglądał profesjonalnie i zachęcała do rejestracji.

Z czasem, oprócz zajmowania się reklamami FB Ads, klientki powierzyły nam zajmowanie się swoim fanpage`em. Piszemy posty na temat określonych produktów dbając o odpowiednią oprawę graficzną oraz posługując się językiem korzyści. Oprócz tego prowadzimy kampanię na polubienia fanpage`a, dzięki czemu co miesiąc przybywa ok. 200 nowych obserwujących, którzy są potencjalnymi konsumentami.

Efekty

W efekcie prowadzonych kampanii FB Ads na formularze kontaktowe, pozyskano 120 leadów w okresie 3 miesięcy, a z każdym kolejnym miesiącem leady okazywały się bardziej wartościowe, tj. coraz więcej osób dokonuje rejestracji i zakupu na stronie marki. Świadczy to o postępującej optymalizacji kampanii. Średni koszt pozyskania leada – 18  zł. Miesięczny zasięg – ok. 32 300.