Case study: Facebook Ads – kredyty, leasingi

Branża:

Technologia:

Problem:

Rynek:

Cel:

Czas:

Kredyty, leasingi

Wordpress

Mało wartościowe leady

PL, woj. mazowieckie

Pozyskiwanie wartościowych leadów

5 miesięcy

Rezultat:

613

pozyskanych leadów

25 000

miesięczny zasięg

24,13 zł

koszt jednego leada

3500 zł

miesięczny budżet

Wstęp

Dla klienta z branży finansowej, uruchomiliśmy kampanie Lead Ads, skierowane na formularze kontaktowe na Facebooku oraz formularze na stronie. Kampanie podzielono na kilka grup docelowych. Na początku, reklamę skierowano na rynek polski, następnie położono nacisk na woj. mazowieckie.

W celu zwiększenia zasięgu nasze działania wsparliśmy kampanią remarketingową.

Analiza sytuacji początkowej:

Kampanie FB Ads były prowadzone, ale nie było dobrze dostosowane do profilu potencjalnego klienta. Mimo sporej ilości kontaktów, podejmowanych współprac było bardzo mało.

Działania:

Kampanie na formularze kontaktowe zostały ustawione na kilka eksperymentalnych grup odbiorców. Wspólnie z klientem przygotowaliśmy profil idealnego odbiorcy. Nasze przypuszczenia poparliśmy solidną analizą.

Przetestowano jakość i koszty generowanych leadów poprzez stronę www i formularz kontaktowy na Facebooku. Koszty pozyskania leada przez formularz były niższe, a leady bardziej zdecydowane na rozmowę i podjęcie współpracy. Dlatego ostatecznie zostaliśmy przy kampaniach na formularze kontaktowe Facebook.

Efekty: 

W efekcie pozyskano 613 leadów, z czego znaczna ilość była bardzo wartościowa. Średni koszt pozyskania leada – 24,13 zł. Miesięczny zasięg – ok. 25 000.