Branża:
Technologia:
Problem:
Rynek:
Cel:
Czas:
Tekstylia
Shoper
Mało efektywne konkursy
PL
Generowanie aktywności pod postem
2 miesiące
Rezultat:
380
przesłanych zgłoszeń
74 220
wyświetleń
400 zł
wydana kwota
4449
łączna aktywność
Wstęp
Dla sklepu internetowego z tkaninami i akcesoriami krawieckimi, uruchomiliśmy kampanię Facebook Ads promującą post konkursowy. Kampania skierowana była wyłącznie na rynek polski, wyświetlała się zarówno na Facebooku, jak i na Instagramie. Nasze działania wsparliśmy dodatkowo kampanią na nowych obserwujących fanpage na Facebooku.
Analiza sytuacji początkowej
Kampanie Facebook Ads były prowadzone, lecz dotychczas były skierowane tylko na sprzedaż produktów ze sklepu.
Działania
Wspólnie z klientem dostosowaliśmy nagrodę główną proporcjonalnie do wysiłku, który miał być włożony w pracę konkursową. Dobraliśmy też nagrody dla osób, które miały otrzymać wyróżnienie. Napisaliśmy regulamin konkursu – wszystko odbywało się zgodnie z prawem. Następnie stworzyliśmy angażujący post, w którym opisaliśmy wszystkie warunki konkursu, załączyliśmy regulamin i udostępniliśmy go na fanpage`u. Dodatkowo, informacje o konkursie oraz jego regulamin, zostały podane na stronie internetowej.
Zanim uruchomiliśmy reklamę, wspólnie z klientem opracowaliśmy profil idealnego uczestnika konkursu i dopiero kiedy nasza grupa docelowa została starannie przemyślana i opracowana – ustawiliśmy promocję posta konkursowego.
Efekty
Nasz post został wyświetlony w ciągu dwóch miesięcy prawie 75 000 razy, a 380 osób zgłosiło swoje uczestnictwo poprzez publikację komentarza pod postem konkursowym, z wykonanym zadaniem. Komisja konkursowa wyłoniła jednego głównego zwycięzcę, obdarowała mniejszymi nagrodami trzy wyróżnione osoby, zaś wszyscy uczestnicy otrzymali nagrodę w postaci kodów rabatowych. Konkurs cieszył się bardzo dużym zainteresowaniem i wywołał ogrom pozytywnych reakcji. Obserwujący oczekują z niecierpliwością kolejnych edycji konkursu.