Case study: Facebook Ads – tekstylia

Branża:

Technologia:

Problem:

Rynek:

Cel:

Czas:

Tekstylia

Shoper

Mało efektywne konkursy

PL

Generowanie aktywności pod postem

2 miesiące

Rezultat:

380

przesłanych zgłoszeń

74 220

wyświetleń

400 zł

wydana kwota

4449

łączna aktywność

Wstęp

Dla sklepu internetowego z tkaninami i akcesoriami krawieckimi, uruchomiliśmy kampanię Facebook Ads promującą post konkursowy. Kampania skierowana była wyłącznie na rynek polski, wyświetlała się zarówno na Facebooku, jak i na Instagramie. Nasze działania wsparliśmy dodatkowo kampanią na nowych obserwujących fanpage na Facebooku.

Analiza sytuacji początkowej

Kampanie Facebook Ads były prowadzone, lecz dotychczas były skierowane tylko na sprzedaż produktów ze sklepu.

Działania

Wspólnie z klientem dostosowaliśmy nagrodę główną proporcjonalnie do wysiłku, który miał być włożony w pracę konkursową. Dobraliśmy też nagrody dla osób, które miały otrzymać wyróżnienie. Napisaliśmy regulamin konkursu – wszystko odbywało się zgodnie z prawem. Następnie stworzyliśmy angażujący post, w którym opisaliśmy wszystkie warunki konkursu, załączyliśmy regulamin i udostępniliśmy go na fanpage`u. Dodatkowo, informacje o konkursie oraz jego regulamin, zostały podane na stronie internetowej.

Zanim uruchomiliśmy reklamę, wspólnie z klientem opracowaliśmy profil idealnego uczestnika konkursu i dopiero kiedy nasza grupa docelowa została starannie przemyślana i opracowana – ustawiliśmy promocję posta konkursowego.

Efekty

Nasz post został wyświetlony w ciągu dwóch miesięcy prawie 75 000 razy, a 380 osób zgłosiło swoje uczestnictwo poprzez publikację komentarza pod postem konkursowym, z wykonanym zadaniem. Komisja konkursowa wyłoniła jednego głównego zwycięzcę, obdarowała mniejszymi nagrodami trzy wyróżnione osoby, zaś wszyscy uczestnicy otrzymali nagrodę w postaci kodów rabatowych. Konkurs cieszył się bardzo dużym zainteresowaniem i wywołał ogrom pozytywnych reakcji. Obserwujący oczekują z niecierpliwością kolejnych edycji konkursu.