Case study: Facebook Ads – wina i kursy

Branża:

Technologia:

Problem:

Rynek:

Cel:

Czas:

Wina i kursy

Selly

Niska sprzedaż

PL

Sprzedaż win i kursów

3 miesiące

Rezultat:

503%

ROAS

4440 zł

wydatki

22 366 zł

wygenerowana sprzedaż

61

liczba zakupów

Wstęp

Dotychczas prowadzona była sprzedaż przez Internet, jednak jej wyniki nie były zadowalające. Potrzebne było nowe spojrzenie na sytuację. 

Analiza sytuacji początkowej

Marka posiadała już grono fanów jednak nie było ono wydajnie wykorzystywane w celu sprzedaży dodatkowych produktów, oraz pozyskiwania nowych fanów na podstawie dotychczas zebranych informacji.

Działania

Po przeanalizowaniu sytuacji początkowej skupiliśmy się na znalezieniu wśród obecnej audiencji najbardziej skłonnych do zakupu grup docelowych, oraz grup podobnych do tych osób. 

Rozpoczęliśmy też pozyskiwanie nowych klientów skupiając się na jak najkorzystniejszej prezentacji oferty oraz jak najniższym koszcie pozyskania. Nowi klienci byli następnie retargetowani jeszcze korzystniejszymi ofertami.

Przeprowadzane na bieżąco testy wyłoniły kolejno bardziej opłacalne grupy docelowe i reklamy.

Efekty

W trzecim miesiącu działania kampanie przyniosły średnie ROAS na poziomie 503%. Za wydane 4440 zł wygenerowaliśmy 22 366 zł sprzedaży, w tym wartość konwersji samych kursów wyniosła aż 5872,32 przy wydatkach 532,16 zł (ROAS na poziomie 1103%)