info@freshview.pl | +48 531 682 028

Case Study: LinkedIn Ads

Branża:

Technologia:

Problem:

Rynek:

Cel:

Czas:

IT

Wordpress

Mała rozpoznawalność marki

PL

Zwiększenie rozpoznawalności marki

4 miesiące

Rezultat:

168 613

wyświetleń

543

interakcji

2436 EUR

budżet

4 miesiące

czas trwania

Wstęp

Dla naszego klienta będącego globalnym dostawcą kompleksowego oprogramowania oraz rozwiązań w chmurze zaproponowaliśmy kampanię LinkedIn Ads. Klient nie prowadził wcześniej płatnej promocji w tym systemie reklamowym. Głównym celem kampanii miał być wzrost rozpoznawalności marki oraz budowanie społeczności poprzez zwiększenie ilości interakcji pod treściami publikowanymi na profilu firmowym.

Analiza

W pierwszym etapie dokonaliśmy szczegółowej analizy grupy docelowej. Dzięki ogromnej precyzji LinkedIna byliśmy w stanie wyświetlać reklamy odpowiednim branżom oraz firmom o konkretnej wielkości. Uwzględniliśmy również targetowanie do osób na wysokich stanowiskach i o odpowiednich umiejętnościach takich jak Zarządzanie IT, Operacje IT czy Strategia IT.

Działania

W kolejnym etapie na stronę www wdrożony został kod LinkedIn Insight Tag, dzięki czemu możliwe było uruchomienie remarketingu tj. wyświetlanie reklam wszystkim tym, którzy weszli w interakcję z witryną.

W zestawach reklam z celem interakcje promowane były głównie nowe produkty od Microsoftu tzw. Microsoft Surface dla firm. W kreacji reklamowej użyty został krótki film video, przedstawiający zalety stosowania promowanych produktów.

Reklama skierowana została do osób m.in. na stanowiskach:

  • Kierownik ds. licencji,
  • Dyrektor ds. technologii,
  • Dyrektor technologiczny,
  • Kierownik IT,
  • Specjalista IT,
  • Wiceprezes działu IT,

a także do członków grup :

  • Utah Tech Support / IT Professionals,
  • Desktop Support Technicians,
  • The Service Desk Institute (SDI),
  • Help Desk Manager’s Crash Course,
  • IT/ICT/Technical Support professionals,
  • Ivanti Service Desk,
  • Microsoft Learning & Support Professionals,
  • The Kemtah Group Employees,
  • CompTIA Advancing Women In Technology Community,
  • Mentorship for Young Black IT Professionals,
  • Help Desk / Desktop support / Engineer and Technical Consultant Jobs New Zealand (Perm & Contract),
  • Security Specialists.

Użytkownik musiał zatem spełniać przynajmniej jeden z uwzględnionych powyżej warunków, by reklama została mu wyświetlona. Utworzyliśmy również grupę podobnych odbiorców do opisanych powyżej.

W pozostałych reklamach skupiliśmy się na zaletach stosowania rozwiązań w chmurze. Hasłem przewodnim było kompleksowe doradztwo w zakresie przeniesienia środowiska do chmury poparte 30 – letnim doświadczeniem w branży.

Efekty

Zestawy reklam wygenerowały łącznie 168 613 wyświetleń oraz 543 kliknięcia przy budżecie  2436,25 EUR.