Case study – Aquaplus

Branża:

Technologia:

Problem:

Rynek:

Cel:

Czas:

Wyposażenie łazienek

Shoper

Mała widoczność i ruch

PL

Zwiększenie ruchu organicznego

6 miesięcy

Rezultat:

+47%

wzrost ruchu organicznego

+59%

wzrost widoczności TOP3

+67%

wzrost widoczności w TOP10

+56%

wzrost widoczności w TOP20

Wstęp

Firma Aquaplus prowadzi sklep internetowy z artykułami wyposażenia łazienek, meblami łazienkowymi oraz armaturą łazienkową. Rozpoczęliśmy współpracę z lutym 2021 roku.

Analiza sytuacji początkowej

Sklep działa na jednej z najpopularniejszych platform saas dla e-commerce dlatego sama jego struktura nie zawierała większych błędów uniemożliwiających pozycjonowanie, brakowało natomiast odpowiedniej optymalizacji podstron serwisu pod konkretne hasła kluczowe. Sklep posiadał również małą ilość prowadzących do niego linków.

Działania

  • Wykonanie analizy strony pod kątem doboru podstron i fraz z potencjałem na zwiększenie ich pozycji.
  • Zwiększanie ruchu na stronie poprzez zwiększanie widoczności fraz tzw. „long-tail” przy jednoczesnym budowaniu pozycji na silniejszych frazach.
  • Sukcesywne tworzenie treści SEO oraz optymalizacja kolejnych podstron serwisu.
  • Zwiększanie liczby linków prowadzących do strony oraz dbanie o odpowiednią strukturę linków.

Efekty

Pomimo bardzo konkurencyjnej branży (konkurenci to m.in. marki typu Castorama czy Leroy Merlin) dzięki przeprowadzeniu wnikliwej analizy oraz dobraniu odpowiedniej strategii pozycjonowania, w porównaniu do stycznia 2021 udało nam się osiągnąć następujące wzrosty:

  • Wzrost fraz w TOP3 z 69 na 110 o 59% (wg SEMSTORM)
  • Wzrost fraz w TOP10 z 387 na 647 o 67% (wg SEMSTORM)
  • Wzrost fraz w TOP20 z 969 na 1510 o 56% (wg SEMSTORM)
  • Wzrost fraz w TOP50 z 3088 na 4492 o 45% (wg SEMSTORM)
  • Kwartalny wzrost ruchu rok do roku z 7200 na 10600 o 47%

 

Źródło danych: Semstorm

Case study – Aquaplus