Case study: Social Media – Club 4 Paws

Branża:

Technologia:

Problem:

Rynek:

Cel:

Czas:

Produkty premium dla zwierząt

Wordpress

Nieobecność w Social mediach

PL

Budowanie świadomości

3 miesiące

Rezultat:

2929

przyrost fanów

0,24 zł

koszt za polubienie strony

330343

zasięg

150

śr. ilość reakcji pod postem

Wstęp

Usługa Social Media realizowana dla sklepu z produktami premium dla zwierząt. 

Cele, którym zobowiązaliśmy się sprostać:

  1. Pozyskanie klientów i możliwie najszerszy zasięg komunikacji – firma chce trafić do top 5 najchętniej kupowanych karm w Polsce.
  2. Zbudowanie idei klubu “Club 4 Paws”.
  3. Szybkie pozyskanie dużej ilości obserwujących i dotarcie do możliwie najszerszej grupy ludzi na pierwszym etapie komunikacji.
  4. Zaangażowanie możliwie największej ilości obserwujących do wejścia w interakcję z postami.
  5. Budowanie świadomości wysokiej jakości produktu wśród odbiorców.

Wyzwania

  1. Konieczność konkurowania z dużymi firmami o ugruntowanej pozycji rynkowej.
  2. Konieczność zbudowania strategii komunikacji od podstaw.
  3. Konieczność zbudowania społeczności od podstaw.

Działania

Komunikacja w ramach profilu:

W postach Club 4 Paws Poland postawiliśmy na różnorodność i wykorzystanie wizerunków zwierząt w połączeniu ze spójną kolorystycznie, estetyczną szatą graficzną i zdjęciami z baz zdjęć w celu minimalizacji zaangażowania ze strony naszego klienta. Dzięki takiej strategii jedynym działaniem, jakie musi podjąć w przypadku postów nieodnoszących się bezpośrednio do promowanych produktów, jest zatwierdzenie treści i zgłoszenie ewentualnych drobnych poprawek, co trwa nie więcej, niż kilkanaście minut każdego miesiąca.

Posty angażujące

Kluczową rolę w aktywizowaniu społeczności i przywiązywaniu jej do marki na pierwszym etapie rozwoju profilu odgrywają treści angażujące. Dzięki nim jesteśmy w stanie skłonić użytkowników do wejścia w interakcję w profilem, co znacząco przekłada się na zasięg postów. W przypadku Club 4 Paws stosujemy zagadki, a także posty zachęcające do dzielenia się kreatywnymi pomysłami, czy pytania o preferencje.

 

Case study: Social Media - Club 4 Paws

Case study: Social Media - Club 4 Paws

 

Ciekawostki

Przy promowaniu produktów przeznaczonych dla zwierzaków, warto postawić w komunikacji na ciekawe fakty z życia naszych pupili. W komunikacji dla Club 4 Paws regularnie umieszczamy ciekawe fakty na temat psów i kotów, które łączymy z pytaniem zadanym do społeczności lub informacją na temat oferty. Dzięki temu posty osiągają szerszy zasięg, a obserwujący fanpage częściej podejmują działania względem strony.

Case study: Social Media - Club 4 Paws

Case study: Social Media - Club 4 Paws

Case study: Social Media - Club 4 Paws

 

Porady

Oprócz ciekawostek w naszej komunikacji nie mogło zabraknąć porad dla miłośników zwierząt odnoszących się między innymi do wyboru karmy. Porady są dobrym sposobem na zaangażowanie społeczności do spędzenia większej ilości czasu na fanpage. Oprócz tego posty zawierające przydatne dla użytkowników informacje mogą zawierać odnośniki do produktów lub usług bezpośrednio z nimi związanych. Adekwatne porady są też sposobem na zbudowanie w obserwujących przeświadczenia o kompetencji i wiedzy właścicieli fanpage.

Case study: Social Media - Club 4 Paws

 

Case study: Social Media - Club 4 Paws

 

Treści humorystyczne

Standardowo w naszej komunikacji nie mogło też zabraknąć okazyjnie publikowanych, angażujących treści nacechowanych humorystycznie 🙂.

Case study: Social Media - Club 4 Paws

 

Efekty

W ciągu dwóch miesięcy współpracy udało się pozyskać 2929 polubień dla fanpage stworzonego od podstaw. Koszt polubienia z kampanii na polubienia strony wyniósł zaledwie 0,24 zł.

Całkowity zasięg fanpage od początku współpracy przekroczył 330 000 osób przy łącznym budżecie na poziomie 2300 zł.

 

Case study: Social Media - Club 4 Paws

 

W ciągu 2 pierwszych miesięcy działania udało się pozyskać średnio ponad 150 reakcji pod każdym postem.