Branża:
Technologia:
Problem:
Rynek:
Cel:
Czas:
Ośrodek wypoczynkowy
Wordpress
Niskie zaangażowanie odbiorców
PL
Budowa wizerunku marki
3 miesiące
Rezultat:
0,42 zł
koszt za polubienie strony
150
śr. ilość reakcji pod postem
67621
miesięczny zasięg strony
200 zł
mies. koszt za 909 reakcji
Wstęp
Usługa Social Media realizowana dla ośrodka wypoczynkowego Sęk w Karwii.
Cele, którym zobowiązaliśmy się sprostać:
- Pozyskanie klientów i możliwie najszerszy zasięg komunikacji.
- Budowa silnego, łatwego do rozpoznania wizerunku marki.
- Zwiększenie liczby obserwujących profil.
- Zaangażowanie możliwie największej ilości obserwujących do wejścia w interakcję z postami.
- Zbudowanie spójnej komunikacji wizualnej.
Wyzwania
- Spadek obrotów w sektorze turystycznym.
- Sezonowość usługi.
- Niskie zaangażowanie ze strony społeczności na fanpage.
Na co warto zwrócić uwagę w tym case study?
- Dobór tematów do publikacji.
- Dobór tekstów i emotikon.
- Ilość reakcji pod postami.
- Efekt działań!
Działania
Komunikacja w ramach profilu:
W komunikacji prowadzonej dla ośrodka wypoczynkowego Sęk bardzo istotne było dla nas szybkie wprowadzenie efektywnej, spotykającej się z dobrym odzewem komunikacji jeszcze przed rozpoczęciem sezonu (na co w momencie rozpoczęcia współpracy pozostał nam niecały miesiąc).
W związku z tym postawiliśmy na sprawdzone strategie, które stosowaliśmy wcześniej z dobrym efektem w promocji placówek turystycznych i hoteli w całej Polsce.
W celu znacznego poszerzenia zasięgu OW Sęk i aktywizacji społeczności, jednym z pierwszych działań, które wprowadziliśmy, było głosowanie na preferencję z wykorzystaniem emotikon. Przy doborze pytania do tego typu postów kluczowe jest odpowiednie znalezienie tematu, który będzie istotny dla możliwie dużej części osób, do których trafi reklama. W tym wypadku, po szczegółowym wywiadzie z osobą odpowiedzialną za kontakt po stronie OW Sęk, uznaliśmy, że dla znacznej części odwiedzających kwestia spędzania wakacji z czworonogiem jest bardzo ważna.
Jak widać poniżej, nasze założenia okazały się słuszne – post spotkał się z bardzo dużym odzewem ze strony obserwujących, dzięki czemu trafił do tysięcy ludzi, mimo stosunkowo niedużego nakładu na reklamę.
Oprócz głosowań na preferencje, wprowadziliśmy również do komunikacji posty mające rozpoczynać dyskusję w komentarzach. To o wiele trudniejsze zadanie, ponieważ napisanie komentarza jest czynnością o wiele bardziej czasochłonną, niż prosta reakcja emotikoną.
Do rozpoczęcia dyskusji wybraliśmy dylemat dobrze znany każdemu turyście, dzięki czemu udało się zaktywizować ponad 200 (!) obserwujących.
Oczywiście tego typu strategia może przyjmować różne formy. Poniżej przykład kolejnego posta aktywizującego, który również spotkał się z bardzo dobrym odzewem ze strony społeczności.
W komunikacji OW Sęk nie mogło zabraknąć też postów o wydźwięku bardziej informacyjnym, mających informować użytkowników o wyróżnikach marki OW Sęk, a także wolnych terminach. Tego typu komunikaty będą pojawiać się regularnie z zamysłem generowania bezpośrednich zamówień, także wśród zaktywizowanej wcześniej innymi postami grupy obserwujących.
W poście przedstawionym poniżej warto zwrócić uwagę na odpowiedni dobór emotikon i właściwą segmentację tekstu, która ułatwia jego przyswojenie i poprawia przejrzystość. Oprócz tego kluczowe informacje (wolne terminy, numer telefonu) znajdują się zarówno na grafice, jak i w opisie reklamy. Dzięki temu reklama jest efektywna we wszystkich umiejscowieniach (także na Instagramie, gdzie jest wyświetlana).
Efekty
Koszt uzyskania 1 polubienia strony w okresie naszej współpracy: 0,42 zł
Średnia liczba reakcji pod postem przekracza 150.
Miesięczny zasięg fanpage: 67 621
Całkowita ilość reakcji na posty z budżetu 200 zł/mc: 909.