Case study: Social Media – Prosto z młynka

Branża:

Technologia:

Problem:

Rynek:

Cel:

Czas:

Gastronomia

Upmensuite

Duża konkurencja

PL

Zwiększenie zasięgu

3 miesiące

Rezultat:

400

nowych fanów

41000

zasięg

121%

wzrost zasięgu

100 zł

budżet na nowych fanów

Wstęp

Usługa Social Media realizowana dla restauracjo-kawiarni serwującej śniadania i lunche – Prosto z Młynka. 

Cele, którym zobowiązaliśmy się sprostać:

  1. Zwiększenie rozpoznawalności marki wśród mieszkańców Giżycka i okolic.
  2. Promowanie ciepłego, przyjaznego dla wszystkich wizerunku restauracji.
  3. Zwiększenie ruchu.

Wyzwania

  1. Spora konkurencja w social media wśród okolicznych kawiarni
  2. Konieczność przygotowania większości treści w oparciu o zdjęcia z baz zdjęć (szczególnie trudne zadanie przy współpracy z lokalami gastronomicznymi).

Na co warto zwrócić uwagę w tym case study?

  1. Dobór zdjęć z baz i schludnie przygotowane, spójne kolorystycznie grafiki.
  2. Dobór tematów do publikacji.
  3. Dobór tekstów i emotikon.
  4. Ilość reakcji pod postami.
  5. Efekt działań!

Działania

Komunikacja w ramach profilu:

W celu wyróżnienia restauracji Prosto z Młynka zaproponowaliśmy klientce kilka różnych strategii. Na początek skupiliśmy się m.in. na dobrych i sprawdzonych sposobach na aktywizację fanów i poszerzanie zasięgów, takich jak głosowania na preferencje (ciasta najpiękniejsze vs. najpyszniejsze), czy posty angażujące, które kończymy pytaniem lub prośbą o komentarz (przykład: z kim chcielibyście napić się kawy?). W przypadku Prosto z Młynka obie strategie spotkały się z bardzo dobrym odzewem ze strony obserwujących. W postach wykorzystywaliśmy zdjęcia posiłków i napojów przyrządzonych właśnie w Prosto z Młynka razem z estetyczną, przygotowaną przez nas oprawą graficzną. Gastronomia to sektor, w którym klienci ‘kupują oczami’, przez co w odpowiednio przygotowanej strategii komunikacji każdorazowo rekomendujemy umieszczenie realizacji potraw, które faktycznie można nabyć w restauracji.

 

Case study: Social Media - Prosto z młynka

Case study: Social Media - Prosto z młynka

 

Dodatkowo w komunikacji postawiliśmy też na ciekawostki i porady – tym razem odnoszące się do kawy w połączeniu z reklamą kawy oferowanej przez Prosto z Młynka. Dodatkowo do niektórych postów informowaliśmy o korzyści dla klienta, takiej jak możliwość otrzymania darmowej kawy przy założeniu karty lojalnościowej. Oprócz tego zdecydowaliśmy się też informować o ciekawostkach związanych ze zdrowym żywieniem, które przygotowaliśmy na podstawie danych Światowej Organizacji Zdrowia (post dotyczący soków owocowych). Wszystkie z opisanych powyżej postów spotkały się z ilością reakcji znacznie przekraczającą dotychczas uzyskiwane w ramach profilu wyniki (w niektórych przypadkach – nawet o kilkaset procent).

Case study: Social Media - Prosto z młynka

Case study: Social Media - Prosto z młynka

 

Case study: Social Media - Prosto z młynka

 

W postach postawiliśmy też na komunikowanie o inkluzywnym charakterze restauracji, która ma być odbierana jako przyjazne miejsce także dla rodziców z dziećmi, czy wegetarian i wegan.

Case study: Social Media - Prosto z młynka

Case study: Social Media - Prosto z młynka

 

W komunikacji nie mogło też zabraknąć wiadomości na temat aktualnego menu i pojawiających się w nim nowości.

Case study: Social Media - Prosto z młynka

 

Tak dobre wyniki to zasługa nie tylko odpowiednio dobranych treści, tekstów, czy grup docelowych dla promowanych postów, ale też zadbania o techniczne detale istotne dla dla użytkowników i algorytmu Facebooka. Proszę zwrócić uwagę na tekst każdego z postów – jest odpowiednio segmentowany, podzielony na krótkie, łatwe do przeczytania akapity. Oprócz tego korzystamy z emotikon, które nawiązują do jego treści i uatrakcyjniają graficznie przekaz. Każda z grafik ma też na sobie logo Prosto z Młynka i wszystkie treści są spójne kolorystycznie, w zgodzie z wizją naszego klienta.

Efekty

W ciągu dwóch miesięcy dzięki naszym działaniom udało się pozyskać ponad 400 osób obserwujących (mimo stosunkowo niskiego wydatku na kampanię na nowe polubienia – 100 zł).

 

Case study: Social Media - Prosto z młynka

 

Zasięg profilu wśród społeczności lokalnych (klient nalega na promocję w okolicach Giżycka) przekroczyła 41 tysięcy osób. To wzrost o ponad 121% w stosunku do okresu poprzedzającego współpracę.

 

Case study: Social Media - Prosto z młynka