Branża:
Technologia:
Problem:
Rynek:
Cel:
Czas:
Gastronomia
Upmensuite
Duża konkurencja
PL
Zwiększenie zasięgu
3 miesiące
Rezultat:
400
nowych fanów
41000
zasięg
121%
wzrost zasięgu
100 zł
budżet na nowych fanów
Wstęp
Usługa Social Media realizowana dla restauracjo-kawiarni serwującej śniadania i lunche – Prosto z Młynka.
Cele, którym zobowiązaliśmy się sprostać:
- Zwiększenie rozpoznawalności marki wśród mieszkańców Giżycka i okolic.
- Promowanie ciepłego, przyjaznego dla wszystkich wizerunku restauracji.
- Zwiększenie ruchu.
Wyzwania
- Spora konkurencja w social media wśród okolicznych kawiarni
- Konieczność przygotowania większości treści w oparciu o zdjęcia z baz zdjęć (szczególnie trudne zadanie przy współpracy z lokalami gastronomicznymi).
Na co warto zwrócić uwagę w tym case study?
- Dobór zdjęć z baz i schludnie przygotowane, spójne kolorystycznie grafiki.
- Dobór tematów do publikacji.
- Dobór tekstów i emotikon.
- Ilość reakcji pod postami.
- Efekt działań!
Działania
Komunikacja w ramach profilu:
W celu wyróżnienia restauracji Prosto z Młynka zaproponowaliśmy klientce kilka różnych strategii. Na początek skupiliśmy się m.in. na dobrych i sprawdzonych sposobach na aktywizację fanów i poszerzanie zasięgów, takich jak głosowania na preferencje (ciasta najpiękniejsze vs. najpyszniejsze), czy posty angażujące, które kończymy pytaniem lub prośbą o komentarz (przykład: z kim chcielibyście napić się kawy?). W przypadku Prosto z Młynka obie strategie spotkały się z bardzo dobrym odzewem ze strony obserwujących. W postach wykorzystywaliśmy zdjęcia posiłków i napojów przyrządzonych właśnie w Prosto z Młynka razem z estetyczną, przygotowaną przez nas oprawą graficzną. Gastronomia to sektor, w którym klienci ‘kupują oczami’, przez co w odpowiednio przygotowanej strategii komunikacji każdorazowo rekomendujemy umieszczenie realizacji potraw, które faktycznie można nabyć w restauracji.
Dodatkowo w komunikacji postawiliśmy też na ciekawostki i porady – tym razem odnoszące się do kawy w połączeniu z reklamą kawy oferowanej przez Prosto z Młynka. Dodatkowo do niektórych postów informowaliśmy o korzyści dla klienta, takiej jak możliwość otrzymania darmowej kawy przy założeniu karty lojalnościowej. Oprócz tego zdecydowaliśmy się też informować o ciekawostkach związanych ze zdrowym żywieniem, które przygotowaliśmy na podstawie danych Światowej Organizacji Zdrowia (post dotyczący soków owocowych). Wszystkie z opisanych powyżej postów spotkały się z ilością reakcji znacznie przekraczającą dotychczas uzyskiwane w ramach profilu wyniki (w niektórych przypadkach – nawet o kilkaset procent).
W postach postawiliśmy też na komunikowanie o inkluzywnym charakterze restauracji, która ma być odbierana jako przyjazne miejsce także dla rodziców z dziećmi, czy wegetarian i wegan.
W komunikacji nie mogło też zabraknąć wiadomości na temat aktualnego menu i pojawiających się w nim nowości.
Tak dobre wyniki to zasługa nie tylko odpowiednio dobranych treści, tekstów, czy grup docelowych dla promowanych postów, ale też zadbania o techniczne detale istotne dla dla użytkowników i algorytmu Facebooka. Proszę zwrócić uwagę na tekst każdego z postów – jest odpowiednio segmentowany, podzielony na krótkie, łatwe do przeczytania akapity. Oprócz tego korzystamy z emotikon, które nawiązują do jego treści i uatrakcyjniają graficznie przekaz. Każda z grafik ma też na sobie logo Prosto z Młynka i wszystkie treści są spójne kolorystycznie, w zgodzie z wizją naszego klienta.
Efekty
W ciągu dwóch miesięcy dzięki naszym działaniom udało się pozyskać ponad 400 osób obserwujących (mimo stosunkowo niskiego wydatku na kampanię na nowe polubienia – 100 zł).
Zasięg profilu wśród społeczności lokalnych (klient nalega na promocję w okolicach Giżycka) przekroczyła 41 tysięcy osób. To wzrost o ponad 121% w stosunku do okresu poprzedzającego współpracę.