Branża:
Technologia:
Problem:
Rynek:
Cel:
Czas:
Wyposażenie wnętrz
Prestashop
Mała widoczność
PL
Zwiększenie ruchu organicznego
10 miesięcy
Rezultat:
+ 51%
wzrost ruchu organicznego
+ 192%
wzrost widoczności TOP10
+ 83%
wzrost widoczności TOP50
29 → 131
wzrost liczby domen linkujących
Wstęp
Dywany-chodniki to sklep internetowy oferujący ponad 500 wzorów dywanów.
Współpracę rozpoczęliśmy w kwietniu 2019 r.
Analiza sytuacji początkowej
- Podstrony najważniejszych kategorii posiadały za mało treści, nie były zoptymalizowane na najważniejsze frazy
- Atrybuty Title, meta description nie były poprawnie uzupełnione
- Brak odpowiednich nagłówków H1, H2
- Strona wczytywała bardzo dużo oddzielnych zasobów css i js, co negatywnie wpływało na prędkość ładowania
Działania
Rozpoczęliśmy od ogólnego audytu technicznego i wdrożenia jego zaleceń.
Zostały wdrożone poprawne atrybuty Title,
Sukcesywnie przygotowywaliśmy treści do poszczególnych kategorii produktów.
Od pierwszego miesiąca rozpoczęliśmy regularny link building.
Regularnie tworzyliśmy artykuły na blog.
Efekty
Ruch organiczny wzrósł o 51% w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej.
Fraza “tanie dywany” (3 600 miesięcznych wyszukań), na której głównie skupiliśmy nasze działania wzrosła z pozycji 12 na 3.
Widoczność TOP10 (wszystkie frazy, na które strona jest widoczna w pierwszych 10 organicznych wynikach wyszukiwania) wzrosła z 90 do 275:
Źródło danych: Semstorm
Widoczność TOP50 wzrosła z 669 do 1412:
Łączna liczba domen linkujących wzrosła z 29 do 131:
Źródło danych: Ahrefs
Wzrost pozycji frazy, na której były skupione główne działania:
Pozycja kwiecień 2019 |
Pozycja marzec 2020 |
|
tanie dywany | 12 | 3 |