3 pytania, dzięki którym nauczysz się pozyskiwać leady

3 pytania, dzięki którym nauczysz się pozyskiwać leady

Kampanie lead generation mają na celu przyciągnięcie do marki jak największą liczbę Klientów, spośród których część nawiąże z nią długofalową współpracę. Sprawnie przygotowana akcja marketingowa to najlepszy sposób, aby zagwarantować sobie zyski małym nakładem sił i finansów. Jednak żeby taka się powiodła, należy wcześniej dobrze ją zaplanować.

Niestety, wiele kampanii lead generation kończy się fiaskiem. Najczęściej dopiero wtedy ich autorzy zaczynają zastanawiać się, co mogło pójść nie tak. W tym tekście wymieniamy 3 główne powody, które najczęściej powodują marketingową porażkę, a żeby łatwiej było zastosować je w praktyce, omawiamy je za pomocą kluczowych pytań. Odpowiedz na nie, by zapewnić sobie sukces. Gotowy?

1. Dlaczego to właśnie MÓJ produkt robi różnicę?

Na rynku panuje ogromna konkurencja, dlatego kluczowe jest wyróżnienie się w oczach Klientów. Jaką wartość oferuje nasze rozwiązanie: niweluje konkretny problem czy ogólnie wpływa na zyski w firmie? Odpowiadając na te pytania marketer musi pamiętać o perspektywie odbiorcy, o tym, w jaki sposób on postrzega produkt i co jest dla niego najważniejsze.

Warto zastanowić się i spisać kilka przewag, które posiadamy nad konkurencją. Powinny one nieść wymierne korzyści, które łatwo będzie przedstawić na spotkaniu z Klientem, aby bardziej zachęcić go do współpracy. Przykładowo: oferujesz autorskie narzędzie, rozwiązujące do tej pory nierozwiązywalne problemy w branży. Uzbrój się w case studies oraz pozytywne opinie Klientów. Dzięki nim udowodnisz, że nie sprzedajesz kota w worku.

2. Jaka jest moja aktywność w Internecie?

Aktualnie wszyscy szukają informacji w sieci. Twoi Klienci również! Dlatego kluczowe jest zadbanie o widoczność. Kiedy odbiorca trafi na posty na Facebooku lub dobrą opinię w Google Maps, to dużo zyskasz w jego oczach. Twoja firma wyda się aktywna i profesjonalna, dzięki czemu więcej osób zdecyduje się na skorzystanie z oferty.

Istnieje jednak też druga strona medalu tego pytania. Czasami informacje, które wyświetlają się po wyszukaniu firmy, wcale nie zostały umieszczone tam przez nią. Mogą to być fałszywe dane lub negatywne opinie od osób, które wcale nie skorzystały z Twoich usług. Warto zatem przeanalizować oraz na bieżąco monitorować aktywność w Internecie związaną z Twoją marką.

3. Jaki jest mój Klient?

O tym pisaliśmy już wielokrotnie! Aby dobrze sprzedawać, trzeba wiedzieć, komu sprzedajemy. Profil idealnego Klienta to zestaw danych demograficznych oraz behawioralnych, który składa się na obraz jakiegoś określonego typu odbiorcy. Kiedy przeanalizujemy te informacje, będziemy mogli lepiej skonstruować kampanię lead generation. Więcej dowiesz się z naszego artykułu: Jak stworzyć „profil idealnego klienta”?