Czy Twitter jeszcze żyje? – reklamowanie się na Twitterze

Twitter żyje i ma się bardzo dobrze. W cieniu tak wielkich portali, jak Facebook, Instagram, czy LinkedIn uniknął całkowitego zaśmiecenia, dlatego łatwiej się przebić. Twitter to świetne miejsce dla efektywnej reklamy wyspecjalizowanych produktów, a także drogich lub luksusowych marek.

Czy Twitter jeszcze żyje? - reklamowanie się na Twitterze

Dlaczego?

Z analizy użytkowników Twittera wynika, że są oni o wiele bardziej uświadomieni w kontekście mechanizmów działania social mediów niż ci, którzy konta na tej platformie nie posiadają. Są zatem odporniejsi na standardowe reklamy, ale jednocześnie interesują się internetem, mediami i technologią skoro zawędrowali aż do niebieskiego ptaszka.

Platforma w różnych miejscach zrzesza ludzi o tych samych zainteresowaniach. Można zatem reklamować produkt, czy usługę bezpośrednio tym, których faktycznie zaciekawi, nie narażając się na niechęć pozostałej części użytkowników platformy.

Dokonujący zakupów na Twitterze chętnie kupują w internecie, ale przede wszystkim robią to świadomie – dzięki czemu znacznie rzadziej stwarzają problemy, dokonują zwrotów, czy reklamacji. Zazwyczaj wydają znaczące kwoty na konkretny segment rynku – dzięki dobrze prowadzonym działaniom reklamowym, można dotrzeć do ludzi zainteresowanych segmentem, w którym firma prowadzi działania.

Użytkownicy Twittera są mocno podzieleni na konkretne grupy społeczne, z czym wiążą się również konkretne wydatki, dokonywane w określony sposób. Przykładem może być grupa artystów wspierających konkretne ideologie – na przykład wyroby naturalne. Również w ten sposób możesz szukać swojego targetu.

Znalazłszy klienta zyskujesz ambasadora. Twitter to miejsce, w którym dzieli się wszystkim, a już szczególnie wrażeniami z ostatnich zakupów. Nawet jeśli produkt nie spełni w pełni oczekiwać nabywcy, zostanie on zareklamowany. Dlaczego? Aby być uznanym w swojej społeczności, która do tego zakupu zachęciła.

Informacje na temat Twittera

Obecnie posiada 336 milionów aktywnych użytkowników i w stosunku do zeszłego roku odnotowuje znaczący wzrost. Pomiędzy 18-29 rokiem życia znajduje się 37% korzystających z platformy, a 30-49 latkowie stanowią aż 25%. Najciekawszym faktem dotyczącym użytkowników Twittera jest fakt, iż 52% z nich zarabia rocznie więcej niż $50000 zgodnie z danymi omnicome na rok 2018.

Podsumowując, jeśli sprzedajesz wyspecjalizowane produkty/usługi lub posiadasz markę droższą, luksusową Twitter będzie najlepszą platformą do reklamowania się dla Ciebie.