Dlaczego powinieneś zacząć myśleć o Content Marketingu jako strategii SEO

SEO (Search Engine Optimization) może kojarzyć się z tekstami średniej jakości, wręcz naszpikowanymi dużą ilością słów kluczowych. Tymczasem, eksperci SEO coraz częściej korzystają ze strategii content marketingu. Okazuje się, że wykorzystywanie tej strategii jest o wiele bardziej owocne niż dotychczas myślano, a strona internetowa może odnieść niemały sukces.

SEO na miarę postępującej rzeczywistości

SEO wciąż intensywnie i dynamicznie się rozwija, tak aby w jak najlepszym stopniu być dopasowane do rynku. Wyszukiwarki internetowe, chcąc dostosować się do nowych czynników przy obliczaniu pozycji witryny, regularnie zmieniają algorytmy. Dlatego pozycjonowanie witryn staje się coraz trudniejsze. Nie wystarcza już treść średniej jakości wzbogacona słowami kluczowymi w taki sposób, aby ułatwić pracę wyszukiwarek. Z tego względu, najmądrzejszym podejściem do SEO wydaje się być content marketing.

Jak osiągnąć sukces SEO?

Aby strategia SEO odniosła sukces, niezbędne jest wykorzystanie ludzkiego odruchu (czyli odpowiedniego języka, odwołującego się np. do uczuć czytelnika), a także niezwykłej kreatywności i odpowiednich zasobów finansowych. Na szczęście eksperci SEO mogą korzystać z pewnych narzędzi, zaprojektowanych tak, aby były dopasowane do nowych wymagań rzeczywistości i do portfela zleceniodawcy. Istnieje wiele platform marketingu, które pomagają usprawnić proces publikowania treści na stronach internetowych.

SEO i content marketing – para idealna

Niektórzy próbują rozdzielić SEO i content marketing. SEO co prawda to trochę węższa i bardziej techniczna dyscyplina. Natomiast content marketing jest trochę szerszym zjawiskiem, ponieważ obejmuje różne rodzaje treści: posty na blogu, filmy, prezentacje, infografiki i inne. Okazuje się jednak, że te dwie strategie świetnie ze sobą współgrają. Wykorzystujemy specyfikacje techniczne od SEO i wdrażamy je w naszej kampanii content marketingowej. W ten sposób osiągamy sukces, przekładający się na obie dziedziny. Nasza strona internetowa zyskuje wyższą rangę, większą liczbę użytkowników i zwiększenie współczynnika konwersji. Oto kilka przykładów, dlaczego warto połączyć SEO z content marketingiem:

  • SEO nie może funkcjonować bez odpowiednich treści. SEO potrzebuje właściwych słów kluczowych i artykułów. Content marketing to zapewnia.
  • Fundamentem SEO są słowa kluczowe. Eksperci SEO poświęcają dużo czasu i uwagi na badanie i szukanie właściwych słów kluczowych. Jednak napełnianie stron internetowych słowami kluczowymi ma wręcz odwrotny efekt. Wyszukiwarki rozpoznają te taktyki i często odrzucają daną stronę internetową. Najbezpieczniejszym rozwiązaniem jest tutaj content marketing. Dzięki niemu treści są tworzone z myślą o czytelniku, są pisane ciekawym językiem.
  • SEO w połączeniu z content marketingiem bazuje na linkach. Jeśli treści na danej stronie internetowej będą tworzone w oparciu o content marketing – będą o wiele ciekawsze. Dzięki temu internauci chętniej też klikną w link umieszczony w tekście.

Inwestycja w content marketing się opłaca

Jeszcze niedawno na content marketing mogły się zdecydować tylko firmy z odpowiednim zapleczem finansowym. Jednak dzisiaj może sobie na to pozwolić praktycznie każda firma. Warto zainwestować w content marketing, ponieważ ta inwestycja będzie z pewnością wartościowa i przyniesie niemałe zyski.