Jak budować treści na stronę internetową: B2B

Jak budować treści na stronę internetową: B2B

Choć przygotowanie witryny ofertowej firmy jest pierwszym wyzwaniem dla każdego biznesu, to cały proces wcale nie jest taki prosty, jak mogłoby się wydawać. Ustalenie, co, gdzie i w jaki sposób napisać potrafi spędzić sen z powiek przedsiębiorcy: w końcu ta strona to jego wizytówka.

Zamiast tworzyć co kilka miesięcy nową wersję witryny www, lepiej zrobić to raz, a porządnie. Poniżej prezentujemy listę najczęstszych problemów, dzięki której każdy szczegół zostanie odpowiednio zaopiekowany. Do dzieła!

1. Patrz oczami Klienta

Po co w ogóle strona w biznesie B2B? To ona spaja cały lejek sprzedażowy. Na nią trafi każdy użytkownik po kliknięciu w reklamę, tutaj zostawi swój adres mailowy i stąd pobierze darmowy e-book. Nigdzie indziej nie przeczyta opisu produktów lub usług i nie dowie się szczegółów. To właśnie dla Klienta projektujemy witrynę.

Mimo to wiele firm popełnia ten sam błąd i w ogóle nie sugeruje się potrzebami użytkowników. A przecież nierzadko działają już na rynku od pewnego czasu i znają swój target! Podstawowe pytanie, które zatem powinno nam towarzyszyć, brzmi: jak pomóc Klientom, którzy się znajdą na stronie? Wszystkie dyplomy nie muszą wisieć akurat na środku; logo niekoniecznie powinno być tak wielkie.

Najpierw należy ustalić, czego oczekują nasi odbiorcy – szczególnie jeśli dopiero zaczynamy biznes. Następnie skupić się na odpowiadaniu na te potrzeby. To, co robi konkurencja na swojej stronie, nie jest najważniejsze!

2. Identyfikacja wizualna

Klient rozpoznaje nas po kolorach i stylu witryny, prawda? Charakterystyczne logo kancelarii prawniczej będzie po prostu łatwiejsze do zapamiętania, niż ta sama złota waga, której używa każda inna kancelaria. W tym podpunkcie akurat warto konkurencję przeanalizować; po to, by samemu zrobić inaczej!

Kolory powinny nas odróżniać, a ikony – mówić o naszych wartościach. Zdjęcia w krawatach sugerują powagę, a zwykłe koszule kreatywność i profesjonalizm. Co lepiej pasuje do Twojego biznesu?

3. Proces sprzedaży

Każdy przedsiębiorca chce, aby jego strona generowała biznes. Aby się to udało, musi być ona ściśle skorelowana z lejkiem sprzedażowym i całym procesem sprzedaży. Warto budować witrynę w sposób przemyślany – jeśli chcemy prowadzić bloga, stwórzmy taką podstronę; jeśli nagrywamy webinary, przygotujmy odpowiednią zakładkę. Gdy końcowym etapem marketingu jest uzyskanie leada, to od razu dajmy znać Klientowi, co się będzie działo dalej.

Po raz kolejny plan działania okazuje się niezbędny podczas tworzenia strony www. Dzięki niemu cały proces zakończy się sukcesem – bardzo szybko!