Jak nie wtopić pieniędzy w kampanię na Facebooku
Przestań sabotować swoje własne działania!
Facebook to obecnie najpopularniejsza platforma społecznościowa – miesięcznie odwiedza ją 2,93 miliarda użytkowników (Statista 2022). Oczywiście, pojedyncza marka nie ma szans dotrzeć do wszystkich, ale na szczęście nie o to w tym chodzi, ponieważ koszty byłyby zdecydowanie zbyt duże dla kogokolwiek. Zamiast tego przedsiębiorcom zależy na stworzeniu przystępnej, skutecznej reklamy. Ale żeby tego dokonać, trzeba unikać pewnych błędów!
1. “Facebook nie pasuje do mojej firmy”
Decyzja, by w ogóle nie prowadzić marketingu na tej platformie to największy strzał w stopę. Różne osoby mają swoje powody: Facebook wydaje im się zbyt drogi, zbyt skomplikowany w użyciu albo nieodpowiedni dla wizerunku marki. Ale profesjonaliści z każdej branży używają tej platformy, tak samo jak biznesy B2B i B2C. Wśród prawie 3 bilionów użytkowników znajdą się tam zainteresowani Twoimi usługami. Sęk w tym, aby ich przyciągnąć.
Z kolei koszta kampanii marketingowej można łatwo zoptymalizować, planując przemyślany budżet.
2. Zbyt wąska lub zbyt szeroka grupa odbiorców
Na pewno słyszałeś już o tym, że zdefiniowanie swojej buyer persony jest kluczowym punktem działań marketingowych. Ale jeśli to zrobiłeś, a reklama nie przynosi efektów, to prawdopodobnie zrobiłeś to źle!
Częstym, nieświadomym błędem jest zbytnie zawężenie poszukiwań albo wręcz przeciwnie, zbyt szerokie szukanie. Oczywiście, wiek, płeć, zarobki i wykształcenie są bardzo ważne, ale jeszcze ważniejsze są zainteresowania, hobby oraz wartości. Nie warto ograniczać się tylko do tego, w jakim zawodzie pracuje odbiorca; nie warto również kierować reklamy do WSZYSTKICH kobiet. Doświadczeni marketerzy potrafią bezbłędnie określić, jaki zestaw cech jest istotny dla kampanii oraz skutecznie pozyskać odpowiednich użytkowników.
3. Źle ustalone cele
Facebook wyróżnia 3 rodzaje celów, do jakich możemy dążyć na platformie.
- Świadomość – kiedy chcemy, aby użytkownicy poznali markę i zapragnęli dowiedzieć się więcej na jej temat.
- Zainteresowanie – czyli przyciągnięcie uwagi odbiorców do naszego produktu.
- Konwersja – gdy zależy nam na większych wynikach sprzedaży.
Każdorazowo podczas rozpoczynania kampanii marketingowej powinniśmy ustalić jakiś cel z jednego z tych obszarów. Ma to kluczowe znaczenie, ponieważ po zakończeniu działań reklamowych musimy dokonać ewaluacji i sprawdzić, czy udało się daną rzecz osiągnąć. Cel należy zatem dobrać do potrzeb firmy.
Skuteczna reklama to taka, której sami sobie nie sabotujemy!