Piksel Facebooka uratuje remarketing Twojej marki
Piksel to aplikacja stworzona, by ułatwić prowadzenie marketingu na Facebooku. Za jej pomocą wykonuje się analizy reklam, pomiary ich skuteczności, ale co najważniejsze – narzędzie zbiera również dane na temat działań użytkowników. Właśnie na tej podstawie marketerzy mogą potem uruchomić remarketing dynamiczny i tym samym zapewnić sukces marce. Jak zacząć korzystać z Piksela?
Korzyści dla biznesu
Dodanie produktu do koszyka, sfinalizowanie zakupu, obejrzenie konkretnego artykułu – to wszystko rejestruje i zapisuje aplikacja. Zarządzać tymi danymi można za pośrednictwem Menedżera danych. A wykorzystać można je później do konfiguracji remarketingu dynamicznego. W skrócie chodzi o to, żeby wyświetlać odpowiednie reklamy osobom, które są najbardziej skłonne do skorzystania z oferty marki. To pewny sposób na uzyskanie wyższej sprzedaży.
Ale Piksel Facebooka przydaje się także do analizy efektywności reklam. Analiza wyników pokaże bowiem, czy przekaz reklamowy zachęca odbiorców do wykonania zamierzonych działań.
Jeszcze jedną funkcjonalnością aplikacji jest możliwość dotarcia do nowych Klientów. Umożliwia ona takie targetowanie reklam, aby trafiały do określonych grup użytkowników. Dzięki temu marka ma pewność, że lokuje pieniądze w odpowiednich inwestycjach.
Kluczowe w przypadku Piksela jest zaznaczenie odpwiednich zdarzeń, które analizować ma narzędzie. Dzielą się one na standardowe i niestandardowe. Te pierwsze to np. wyszukiwanie fraz, dodanie produktu do listy życzeń, wyświetlenie jakiejś strony – wszystkie zestawy są dostępne w panelu użytkownika. Z kolei niestandardowe zdarzenia można powiązać z konkretnymi adresami URL albo konkretną metodą płatności, zależnie od potrzeb marki.
Instalacja Piksela
Aktywować narzędzie można w każdym fanpage’u firmowym w zakładce Ustawienia, w Menedżerze firmy. Tam znaleźć trzeba opcję “Piksele” i zainstalować aplikację. Istnieją trzy sposoby, żeby tego dokonać: albo samodzielnie zaimplementować kod, albo skorzystać z automatycznej integracji, albo przekazać zadanie deweloperowi z agencji marketingowej, z którą współpracujemy.
Choć to narzędzie jest niezwykle istotne w prowadzeniu marketingu internetowego, to korzystanie z niego przez niedoświadczonego użytkownika może sprawić problem. Na początku trudno jest bowiem ocenić, jakie dane płynące z Piksela są warte naszej uwagi i na czym się skupić, a w efekcie – na jakie kampanie przekierować nasze fundusze. Z tego powodu nieoceniona może okazać się pomoc doświadczonej agencji.