Wzór oferty handlowej dla zabieganych
Od razu przyznajemy, że tytuł tego artykułu jest mylący. Nie podamy tutaj uniwersalnego wzoru oferty handlowej, ponieważ… taki wzór nie istnieje. Nie jest tak, że to, co przyciąga klientów do skorzystania z oferty hurtowni, tak samo skutecznie przyciągnie ich do chociażby warsztatu samochodowego. Każda marka potrzebuje czegoś wyjątkowego i unikatowego.
Ale na szczęście można wyróżnić kilka wskazówek, według których warto budować ofertę handlową. Oto one.
1. Tytuł i nagłówki
Tutaj masz szansę, by przykuć uwagę odbiorcy i zatrzymać ją na dłużej. W pierwszym nagłówku warto zakomunikować największą korzyść, jaką oferujesz. Pamiętaj, że masz na to niewiele miejsca, zaledwie jedno zdanie, dlatego pisz konkretnie, zwięźle. Odwołaj się do pozytywnych emocji, mów językiem korzyści: „zrób to, by otrzymać tamto”.
W treści oferty również dodaj nagłówki zbudowane według tych wytycznych. Będą one nie tylko porządkować akapity, ale również dodatkowo wzmacniać przekaz i intrygować.
2. Mów o kliencie, nie o sobie
Wiele osób powiedziałoby, że na samym początku należy się przedstawić. Tymczasem trzeba pamiętać, że odbiorcę w pierwszych chwilach niezbyt interesuje, kim jesteśmy, ale jak możemy mu pomóc. Dlatego na pierwszej stronie pokaż, że go rozumiesz: odwołaj się do problemów, z jakimi się zmaga, oraz celów, które chce osiągnąć. Aby zrobić to skutecznie, warto wcześniej przeprowadzić analizę potrzeb klienta i stworzyć Buyer Persona, o której już pisaliśmy tutaj.
3. Twoja oferta
Teraz, kiedy przykułeś już uwagę czytelnika, pora przejść do prezentacji produktu. Tutaj opowiedz, w jaki sposób pomoże on w realizacji celów biznesowych. Krok po kroku przedstaw, dlaczego zakup jest opłacalną decyzją. Możesz również wyjaśnić, jak miałaby przebiegać współpraca z Twoją marką. Im bardziej konkretny plan, tym lepiej! Twoim zadaniem jest przekonać odbiorcę, że warto w Ciebie zainwestować.
Dlatego skup się na korzyściach. Dobrym pomysłem jest przedstawienie ich w wizualnie atrakcyjny sposób, na przykład jako tabelę, która jest przejrzysta i czytelna, rzuca się w oczy.
Warto wziąć pod uwagę, że u odbiorcy zwykle na tym etapie pojawiają się wątpliwości. Aby temu przeciwdziałać, należy przedstawić dowód, który potwierdzi nasze kompetencje. Sposobów na przekonanie klienta jest wiele i wszystko zależy od branży. Mogą to być fotografie wykonanych projektów, certyfikaty, zaświadczenia. Wyjątkowo skuteczną metodą jest prezentacja case studies, które pokażą, jakie sukcesy odniosłeś już w swojej działalności.
4. Wezwij do działania
Ostatnim zdaniem powinno być CTA – Call to Action. Wezwanie do działania ma za zadanie zmobilizować czytelnika do zamierzonej przez Ciebie aktywności, np. „zostaw swój numer telefonu” lub „sprawdź produkty”.