4 główne czynniki ograniczające konwersję na Twojej stronie internetowej
Wiele firm, szczególne tych młodych, ma problemy z odpowiednim zaprojektowaniem swojej strony internetowej. Przekłada się to na bardzo słaby współczynnik konwersji, czyli ilość sprzedanych poprzez stronę produktów lub usług w stosunku do liczby jej wyświetleń.
Z kolei dobrze zaprojektowana witryna może znacznie zwiększyć zyski firmy. Dlatego warto dowiedzieć się, co wpływa na jej pozytywny lub negatywny odbiór przez klientów. Oto cztery najczęściej popełniane błędy.
- Brak jasnego przedstawienia produktu
Współcześni internauci są przyzwyczajeni do błyskawicznego otrzymywania szukanych informacji. Nie są więc skłonni do czytania ścian tekstu i dokładnego przeglądania odwiedzanych stron. Przeciwnie często dosłownie w ciągu kilku sekund oceniają czy dana treść jej interesująca, czy nie. Dlatego po wejściu na stronę na samym je szczycie powinno znajdować się jasne i krótkie jedno lub dwu zdaniowe przedstawienie sprzedawanego produktu.
- Brak zaufania
W zalewie wprowadzających w błąd reklam duża część konsumentów podchodzi bardzo sceptycznie do wszelkich zachęt do zakupu. Jest to szczególnie widoczne podczas zakupów przez internet, ponieważ sprzedawca jest często anonimowy. Dlatego konieczne jest zdobycie zaufania potencjalnych klientów. Bardzo dobrym sposobem na osiągnięcie tego celu jest ujawnienie kilku osobistych informacji o firmie i jej pracownikach. Może to być na przykład historia jej powstania, przedstawienie w kilku zdaniach jej założycieli i pracowników oraz umieszczenie ich zdjęć w zakładce „Nasz zespół”.
- Brak opinii o produkcie
Innym sposobem na zdobycie zaufania jest umieszczenie na stronie opinii klientów o produkcie. Ważne, aby pochodziły one od osób, które już dokonały zakupu i były napisane własnymi słowami. Potencjalni klienci chcą poznać, przed podjęciem decyzji o zakupie, zdanie innych osób. Z tego powodu warto pochwalić się pozytywnymi komentarzami i umieścić je w widocznym miejscu. Nieznany produkt, o którym nie można znaleźć opinii w internecie, nie wzbudza zaufania.
- Słaba jakość zamieszczanych treści
Wielu przedsiębiorców dba o wygląd wizualny swojej strony internetowej, ale zapomina zatroszczyć się o poziom zamieszczanych na niej treści. Słabo napisane teksty, nawet na atrakcyjnej witrynie, nie zachęcą nikogo do dokonania zakupu. Dlatego ważne jest, aby zatrudnić doświadczonego copywritera, który zadba o ich odpowiednią jakość i w umiejętny sposób podkreśli zalety produktu.
Profesjonalna pomoc
Jesteśmy agencją pomagającą przedsiębiorstwom w zwiększeniu sprzedaży ich produktów i usług. Pomożemy w optymalizacji wszystkich wymienionych wyżej czynników i nie tylko. Oferujemy kompleksowe usługi obejmujące zarówno przeprowadzanie kampanii reklamowych za pomocą Adwords, Facebook Ads, LinkedIn, jak i pomoc w pozycjonowaniu strony, aby pokazywała się na szczycie wyników wyszukiwania. Dodatkowo oferujemy profesjonalne prowadzenie kont firmowych w mediach społecznościowych, takich jak Facebook, Instagram i LinkedIn. Jeżeli nie jesteś pewien, które elementy strony wymagają poprawy, w naszej ofercie znajduje się również przeprowadzanie audytów UX i SEO.